فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۷۲۰۳۶

گزارش جدید از بازار ارز / نرخ‌های متفاوت و بی‌اعتمادی در معاملات

گزارش جدید از بازار ارز / نرخ‌های متفاوت و بی‌اعتمادی در معاملات

در بازار ارز امروز (شنبه، 12 اردیبهشت ماه) تعدادی از فعالان بازار ارز به دنبال خرید دلار بودند و در عین حال تعدادی از صرافی‌ها، از فروش این شاخص ارزی خودداری کردند.برخی دلالان نرخ خرید دلار در بازار آزاد، ارز در میدان فردوسی را حدود 14 هزار و 800 تومان و نرخ فروش را حدود 14 هزار و 650 تومان اعلام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار در بازار آزاد میدان فردوسی، نرخ‌های متفاوتی نسبت به روزهای گذشته را تجربه کرد. قیمت شاخص ارزی در دو صرافی بزرگ تا ساعت 14 معادل 14 هزار و 350 تومان اعلام شد. همچنین نرخ خرید این ارز از سوی این صرافی‌ها، 14 هزار و 250 تومان به ثبت رسید.

اما دیگر صرافی‌های این بازار نرخ‌ فروش دلار را بین رقم‌های 14 هزار و 400 تا 14 هزار و 550 تومان (کمی پایین‌تر از نرخ پیشنهادی دلالان) را روی تابلو‌های خود ثبت کردند.

تب خرید دلار هم از سوی صرافی‌ها و هم از سوی دیگر فعالان این بازار بالا به نظر می‌رسید. به نحوی که برخی از صرافی‌ها تابلو نرخ فروش خود را خاموش کردند و برخی دیگر ضمن داشتن نرخ شاخص ارزی، از فروش دلار خودداری کردند. برخی دیگر نیز گفتند دلار آمریکا ندارند و فقط دلار کانادا می‌فروشند.

به گفته برخی از فعالان بازار ارز ، چند صرافی تا قبل از اعلام نرخ از سوی دو صرافی اصلی فروش داشتند اما بعد از آن فروش خود را متوقف کردند.

تمایل به خرید دلار در بازار امروز، برخی از دلالان این بازار را مجاب کرد تا برای متقاعد کردن فروشندگان ارز، از نرخ‌هایی با 300 تومان بالاتر از نرخ اعلامی صرافی استفاده کنند. بعضی از این فعالان بازار ارز نرخ خرید دلار را 14 هزار و 650 نیز اعلام کردند.

اصرار بر خرید دلار در بین تعدادی از دلالان تا حدی بالا بود که امروز را بهترین زمان برای تبدیل دلار به ریال می‌دانستند. اما از سوی دیگر تمایلی برای فروش دلار از سوی تعدادی از صرافی‌ها و دلالان وجود نداشت.

یکی از دلالان ضمن تاکید بر افزایش قیمت دلار طی روزهای آینده گفت: از یک سو علاوه بر این که چند روز پیش معافیت‌های نفتی سررسید شد، تحریم‌های جدید هم در راه است؛ از سوی دیگر نیز چون قیمت دیگر کالاها مثل بازار خودرو بالا رفته، شاید دلار هم به روند افزایشی خود طی چند روز آینده ادامه دهد.

دو انتظار برای کاهش قیمت دلار در کوتاه‌مدت و بلندمدت در بین تعدادی از فعالان این بازار وجود داشت؛ برخی از فعالان معتقد بودند بازارساز اجازه صعود این شاخص ارزی به نرخ‌هایی بالاتر از نرخ امروز صرافی ملی را نمی‌دهد و دلار تا پایان روز دچار افت قیمت می‌شود.

در بلندمدت نیز برخی از فعالان با اشاره به سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه امید به تدبیر اقداماتی برای کاهش نرخ ارز داشتند.

بی‌اعتمادی در معاملات

برخی از خریداران خرد بازار ارز ، یکی از علت‌های صف کشیدن خریداران خرد جلوی دو صرافی بزرگ را اختلاف حدود 300 تومانی بین صرافی‌های اصلی با دیگر صرافی‌ها و بازار آزاد عنوان کردند.

اما به گفته برخی از این خریداران، دلالان این بازار قابل اعتماد نیستند، آنها علت بی‌اعتمادی را چنین عنوان کردند؛ اول این که دلارهای آبی و سفید را درهم می‌فروشند؛ دوم این که برخی از این دلارها تقلبی هستند.

وجود این بی‌اعتمادی در بین معامله‌گران و دلالان این بازار به نحوی بود که برخی از دلالان هنگام فروش ارزهای خود به این نکته تاکید می‌کردند که برای اطمینان ارز را نزد یکی از صرافی‌ها می‌برند تا اصل بودن آن را تایید کنند.

در بازار امروز، قیمت خرید یورو در صرافی‌ها حدود 16 هزار و 200 تومان و فروش آن حدود 16 هزار و 100 تومان بود.( نرخ‌های ذکر شده در این گزارش تا ساعت 14 محاسبه شده است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.