فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۷۲۰۶۱

قیمت طلا و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت

قیمت طلا و ارز امروز 14 اردیبهشت

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افزایش نرخ ارز، روندی صعودی داشت به طوری که هر گرم طلای 18 عیار به بیش از 460 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازارهای جهانی در حالی جمعه شب بسته شد که قیمت طلا پس از سقوط خود در روز پنج‌شنبه، بیشترین رشد یک روزه را یه ثبت رساند و در 1279 دلار در هر اونس ثابت ماند.

بر اساس گزارش تسنیم، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.66 درصد افزایش به 1279 دلار و 11 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به پایین ترین رقم از پایان ماه دسامبر یعنی 1265 دلار و 85 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.73 درصد افزایش به 1281 دلار و 30 سنت رسید.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «افت ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا افزایش یابد. همچنین با افت قیمت فلز زرد به زیر 1270 دلار شاهد افزایش تقاضا برای خرید طلای فیزیکی بودیم که این مسئله نیز در بالا رفتن قیمت فلز زرد موثر بود.

به رغم انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا، تجار بیشتر روی چشم انداز منفی ترسیم شده در این گزارش تمرکز کردند و همین مسئله موجب افت 0.3 درصدی ارزش دلار شد.

روند رشد دستمزدها در آمریکا آنگونه که انتظار می رفت شتاب نگرفته و این مسئله موجب شده تا با توجه به رشد ضعیف نرخ تورم در گزارش اخیر فدرال رزرو نگرانی ها از وضعیت اقتصاد آمریکا تشدید شود.

روند نسبتا کند رشد دستمزدها نشان می دهد که فدرال رزرو در آینده نزدیک اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهد کرد و این مسئله موجب افزایش اشتها برای خرید طلا می شود.

اما به رغم افزایش نسبی قیمت ها در روز جمعه، پس از آنکه فدرال رزرو این هفته تمایل چندانی از خود برای کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک نشان نداد، فلز زرد شاهد افت قیمت هفتگی حدودا نیم درصدی بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش 14350 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 14400 تومان و 14500 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 16200 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4698 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 16250 تومان و 16350 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 85 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 460 هزار و 545 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 830 هزار تومان و یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.