کد مطلب: ۳۸۷۷۶۰

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

استخراج بیت‌کوین در کدام کشورها ممنوع است؟

استخراج بیت‌کوین در کدام کشورها ممنوع است؟

بیت‌کوین اولین نمونه از ارزهای رمزنگاری‌شده و بانک غیرمتمرکز جهان است؛ به این معنا که تراکنش‌های مالی طرفین در هر جایی از دنیا امکان‌پذیر است. در عصر انقلاب تکنولوژی اما هنوز کشورهایی هستند که ممنوعیت مطلق برای استخراج و استفاده از بیت‌کوین در نظر گرفته‌اند.

بیت‌کوین اولین نمونه از ارزهای رمزنگاری‌شده و بانک غیرمتمرکز جهان است؛ به این معنا که تراکنش‌های مالی طرفین در هر جایی از دنیال امکان‌پذیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این حال با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال یک مفهوم جدید است بسیاری از دولت‌ها برای رویارویی با آن آماده نشده‌اند. در حال حاضر، برخی از کشورها هنوز به استفاده از بیت‌کوین واکنش خاصی نشان نداده‌اند. (این کشورها بیشتر در قاره آفریقا واقع شده‌اند.)

برخی دیگر از کشورها آن را به عنوان ابزاری برای پرداخت قانونی پذیرفته‌اند. کشورهای چون ژاپن، استرالیا، بریتانیا، اوکراین، بلاروس، کشورهای اتحادیه اروپا، برخی از ایالت‌های آمریکا، آلمان و سنگاپور در زمره این کشورها هستند.

برخی از کشورها نظیر هند، کانادا، اردن، تایلند، ویتنام، بیت‌کوین را ممنوع نکرده‌اند اما قوانین جزئی برای آن در نظر گرفته‌اند. این قوانین اغلب برای نحوه تبادل این ارز دیجیتال وضع شده‌اند.

در عصر انقلاب تکنولوژی اما هنوز کشورهایی هستند که ممنوعیت مطلق برای استخراج و استفاده از بیت‌کوین در نظر گرفته‌اند: چین، روسیه، الجزایر، مصر، مراکش، بولیوی، کامبوج، اکوادور، عربستان سعودی، ایران، بنگلادش، پاکستان، تایوان، اندونزی و نپال این کشورها هستند.

در چین دولت یک فایروال بسیار قوی جهت کنترل فعالیت‌های اینترنتی ایجاد کرده است. به این ترتیب اگر مردم این کشور قادر نیستند ارزهای رمزنگاری‌شده را استخراج کنند؛ حتی به صورت غیرقانونی.

کشورهایی چون روسیه اگرچه اقدام به ایجاد فایروال نکرده‌اند؛ اما استخراج و انتقال بیت‌کوین را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

فهرست زیر کشورهایی را که در آنها استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است، نشان می‌دهد:

  • الجزایر
  • بولیوی
  • اکوادور
  • بنگلادش
  • نپال
  • مقدونیه
  • ونزوئلا
  • ایران

به دلیل افزایش مصرف برق در ماه گذشته، دولت ایران مواضع سخت‌گیرانه‌ای را در قبال صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده در پیش گرفته است.

به دنبال افزایش هفت درصدی مصرف برق در این کشور، وزارت نیرو برای شناسایی استخراج‌کنندگان اقدام کرده است. شرکت توانیر همچنین اعلام کرده به زودی تعرفه ویژه برق تولید بیت‌کوین ابلاغ و تعیین تکلیف خواهد شد.

در این کشور به ازای هر کیلوات برق 500 تومان یارانه تعلق می‌گیرد. به این ترتیب ایران کشوری مناسب برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین تبدیل شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد برای تولید هر واحد بیت‌کوین در ایران، حدود 35 میلیون تومان یارانه دولتی مصرف می‌شود.

برعکس کشورهایی هستند که رویکرد بسیار مثبتی در رابطه با استخراج بیت‌کوین دارند. این کشورها عبارتند از:

  • اسلوونی: نه تنها استخراج و مبادله بیت‌کوین قانونی است، بلکه کاوش بیت‌کوین و کسب‌وکارهایی که به فروش کالاها و خدمات خود در قبال بیت‌کوین می‌پردازند، مشمول مالیات هستند.
  • اوکراین: استخراج بیت‌کوین یک کسب‌وکار قانونی است.
  • ایسلند: دولت به شهروندان اجازه استخراج بیت‌کوین را داده است.
  • بلاروس: استخراج بیت‌کوین هم برای افراد و هم شرکت‌ها ی تجاری قانونی است.

منابع: cointelegrap و applicature

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.