کد مطلب: ۳۸۸۴۱۸

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / سکه‌های دپو شده در منازل راهی بازار می‌شوند

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / سکه‌های دپو شده در منازل راهی بازار می‌شوند

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: سکه‌هایی که توسط مردم خریداری شده و در منازل دپو شده‌اند دیگر سوددهی ندارد و همین عامل باعث شده که حباب سکه بترکد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی هفته قبل، در بازار طلا هرچند پیش‌بینی می‌شد به دلیل افزایشی بودن قیمت جهانی طلا و احتمال متوقف شدن روند نزولی دلار، قیمت‌ها صعودی شود اما این اتفاق در بازار داخلی رخ نداد و باید دید فشار از این دو ناحیه چه زمانی در بازار داخلی انعکاس می‌یابد.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: در یک هفته اخیر و همچنین این هفته قیمت جهانی طلا نوسان دارد. اما در بازار داخل با توجه به روند کاهشی قیمت دلار به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه روند تثبیت شده‌ای داشته باشد.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: هفته گذشته وضعیت بازار به گونه‌ای بود که عرضه سکه بیشتر از تقاضا بود و حالا حباب سکه در حال تخلیه است. در دو هفته گذشته حباب سکه 350 هزار تومان بود این درحالی است که در این هفته حباب سکه 270 تا 280 هزار تومان کاهش یافت. این تخلیه حباب نشان از آن دارد که سکه‌های خریداری شده توسط مردم که در منازل وجود دارد، راهی بازار می‌شوند.

قیمت دلار ثابت باقی می‌ماند

او افزود: سکه‌هایی که توسط مردم خریداری شده و در منازل دپو شده‌اند دیگر سوددهی ندارد و همین عامل باعث شده که حباب سکه بترکد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته دیگر افزایش قیمتی در بخش سکه و طلا نداشته باشیم.

کشتی‌آرای در بخش دیگر سخنانش درباره وضعیت قیمت دلار تا پایان این هفته گفت: با اقدامات بانک مرکزی به نظر می‌رسد که این متولی بانکی کشور قیمت دلار را بین 12 تا 13 هزار تومان ثابت نگه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.