فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۸۸۶۸۱

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

استخراج بیت کوین توسط چینی‌ها چقدر واقعیت دارد؟

استخراج بیت کوین توسط چینی‌ها چقدر واقعیت دارد؟

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: کسانی که در ایران بیت کوین استخراج می‌کنند باید بومی ایران باشند؛ چرا که هم ماینرهای آن قاچاق وارد می‌شود و هم استخراجش در مکان‌هایی است که برق ارزان دارد. با چنین مزیت‌هایی بعید است که این نوع منابع را در اختیار چینی‌ها قرار دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها استخراج بیت کوین سر فصل مباحث کارشناسان و فعالان اقتصادی شده است. با توجه به انرژی ارزان ایران و فراوانی برق اخیرا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استخراج بیت کوین توسط چینی‌ها مطرح است. حال آیا استخراج بیت کوین توسط چینی‌ها صحت دارد؟

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آیا چینی‌ها در ایران به استخراج بیت کوین مشغولند؟ به تجارت‌نیوز گفت: هیچ شرکت رسمی در ایران به استخراج بیت کوین یا سایر ارزها مشغول نیست. ممکن است برخی اشخاص بیت کوین را مخفیانه در ایران استخراج کنند و از ماینرهای چینی استفاده کنند اما اینکه این نوع اقدامات رسما کار چینی‌ها باشد، تردید دارم.

مجیدرضا حریری افزود: سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا شخصیت حقوقی و حقیقی ایرانی‌هایی که به استخراج بیت کوین مشغولند، مشخص است؟ چرا از میان این همه انسان، چینی‌ها باید بیت کوین از ایران استخراج کنند؟ بنده نه این موضوع را رد و نه تائید می‌کنم. ممکن است، واقعا چنین اقدامی از سوی چینی‌ها شکل گیرد اما تا به حال رسما در این باره موضوعی نشنیده‌ام.

او اظهار کرد: کسانی که در ایران بیت کوین استخراج می‌کنند باید بومی ایران باشند؛ چرا که هم ماینرهای آن قاچاق وارد می‌شود و استخراجش نیز در مکان‌هایی است که برق ارزان دارد. با چنین مزیت‌هایی بعید است که این نوع منابع را در اختیار چینی‌ها قرار دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.