کد مطلب: ۳۹۴۷۹۰

دبیر اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / قیمت طلا و سکه ارزان می‌شود

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / قیمت طلا و سکه ارزان می‌شود

دبیر اتحادیه طلا تهران می‌گوید: امروز قرار است بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شود. با این خبر به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ارزان شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارها در هفته قبل عملکردی متفاوت از آنچه پیش‌بینی می‌شد داشتند. نااطمینانی‌های سیاسی نتوانست تاثیری بر روند صعودی بورس بگذارد و آرامشی مشابه این بازار در دو بازار ارز و طلا ایجاد شد که اجازه نداد قیمت‌ها در این بازارها نوسانی ظاهر شوند.

در هفته اخیر بازارهای طلا و ارز این هفته را با بازدهی منفی پشت سر گذاشتند و بورس توانست با رشد بیش از دو درصدی تنها بازار مثبت هفته شود. در هفته قبل دلار ۱٫۲ درصد، طلای ۱۸ عیار معادل ۰٫۷ درصد و سکه طلا طرح جدید هم ۰٫۹ درصد ارزش خود را از دست دادند. اما بازار سهام بازدهی مثبت ۲٫۴ درصدی را ثبت کرد.

در همین راستا، دبیر اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که ثبات قیمت طلا ادامه‌دار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: هفته اخیر قیمت انس جهانی طلا با نوسان شدیدی همراه بود. در آخرین معامله‌های انجام شده هر انس طلای جهانی به قیمت 35 دلار افزایش یافت. هفته گذشته افزایش قیمت جهانی طلا در حالی شدت گرفته بود که قیمت طلا در بازار داخل روند کاهشی داشت.

نادر بذرافشان در ادامه افزود: امروز قرار است بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شود. با این خبر به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان هفته روند نزولی را به خود بگیرد و قیمت طلا و سکه ارزان شود. هفته گذشته نیز بازار طلا نسبت به این خبر واکنش نشان داد؛ به طوری‌که هر گرم طلای 18 عیار چهار هزار تومان و هر قطعه سکه حدود 50 تا 60 هزار تومان ارزان شد.

خریداری در بازار طلا نیست

او درباره میزان تقاضا در بازار طلا اظهار کرد: بازار طلا در حالت کُما به سر می‌برد. در حال حاضر تقاضا برای خرید طلا و سکه به صفر رسیده است. جو حاکم بر وضعیت اقتصادی کشور باعث شده که مردم از خرید طلا و سکه صرف نظر کنند. همین عامل تعطیلی 70 درصد از واحدهای تولیدی ما را به همراه داشته است.

بذرافشان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در این هفته وضعیت بازارها همانند هفته گذشته است؟ گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه تا پایان این هفته روند پر نوسانی نداشته باشد. براساس برآوردهای انجام شده ثبات قیمت طلا و سکه آن هم در کانال 415 هزار تومان ادامه‌دار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.