کد مطلب: ۳۹۸۵۵۳

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی ارزانی طلا در هفته تقریبا تعطیل / بازار تعطیل است اما واحدهای صنفی نه

پیش‌بینی ارزانی طلا در هفته تقریبا تعطیل / بازار تعطیل است اما واحدهای صنفی نه

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: در هفته تقریبا تعطیل، قیمت طلا نیز در بازار داخل ارزان خواهد شد. بازار طلا هم در این هفته تعطیل است اما واحدهای صنفی در سطح شهر همچنان به خرید و فروش طلا مشغول هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند روز اخیر یکی از مهمترین اخبار سیاسی مسائل مربوط به گام سوم ایران است که امکان دارد نااطمینانی سیاسی به بازارهای داخلی تزریق کند، در عین حال انتشار اخباری درباره مذاکره هم روند قابل پیش‌بینی بازارها را کمی متفاوت کرده است. در هفته‌ای که گذشت بازارها چنین وضعیتی را ثبت کردند: بورس بازدهی مثبت ۴٫۱ درصدی، دلار بازدهی مثبت ۱٫۷ درصدی، طلا بازدهی مثبت ۱٫۲ درصدی و سکه هم بازدهی مثبت ۰٫۷ درصدی.

در همین حال، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به کاهش تنش‌های سیاسی قیمت انس جهانی طلا در پایان هفته ارزان شد. در اوایل هفته گذشته قیمت جهانی طلا با بیشترین نوسان‌ها همراه بود؛ قیمت هر انس جهانی طلا به یک هزار و 550 دلار افزایش پیدا کرد اما در اواخر هفته قیمت انس جهانی به یک هزار و 503 دلار رسید.

محمد کشتی آرای افزود: به نظر می‌رسد تا پایان این هفته قیمت انس جهانی طلا، قیمت طلا در بازار داخل و میزان تقاضا کاهش یابد. بنابراین قیمت طلا نیز در بازار داخل ارزان خواهد شد.

از فضای مجازی خرید نکنید

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بازار طلا تا پایان این هفته تعطیل است یا خیر؟ اظهار کرد: طبق سنوات گذشته بازار سنتی طلا در سراسر کشور تا پایان هفته تعطیل است. البته برخی واحدهای صنفی در سطح شهر باز هستند که به خرید و فروش طلا می‌پردازند. از این‌رو توصیه ما به مردم این است به جای خرید و فروش طلا در فضای مجازی از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب خرید خود را انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.