کد مطلب: ۴۱۲۶۳۳

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس اقتصادی:

پیش‌‌بینی قیمت دلار تا یک ماه آینده

پیش‌‌بینی قیمت دلار تا یک ماه آینده

سهراب دل‌انگیزان می‌گوید: پیش‌بینی دقیقی از قیمت دلار تا پایان سال نمی‌توان ارایه داد اما تا پایان دی ماه امسال دلار حول و حوش کانال 11 هزار تومان است و دلار در محدوده 11500 تومان تا 12500 تومان نیز می‌تواند در تعادل باشد.

سهراب دل‌انگیزان، اقتصاددان در گفتگو با تجارت‌نیوز با بررسی روند دلار طی روزهای اخیر می‌گوید: از روز گذشته هیجان کاذبی در بازار ارز به وجود آمد که گذرا است و به صراحت می‌توان گفت که از نظر تئوری اقتصادی قیمت بنزین هیچ تاثیری بر روی قیمت دلار ندارد.

وی ادامه می‌دهد: قیمت بنزین تنها می‌تواند هیجان‌های اجتماعی را بیشتر کند، در همین راستا مشاهده کردیم که با گرانی بنزین تقاضا برای ارز به صورت هیجانی بالا رفت، اما بعد از مدت کوتاهی دوباره این هیجان می‌خوابد و تقاضا و خریدهایی که انجام شده بود به صورت عرضه ارز برمی‌گردد و دوباره قیمت دلار در همان محدوده قبلی خود قرار می‌گیرد.

این کارشناس می‌افزاید: پیش‌بینی دقیقی از قیمت دلار تا پایان سال نمی‌توان ارایه داد اما تا پایان دی ماه امسال دلار حول و حوش کانال 11 هزار تومان است اما دلار در محدوده 11500 تومان تا 12500 تومان نیز می‌تواند در تعادل باشد.

دل‌انگیزان با نقد جبران کسری بودجه از طریق افزایش قیمت بنزین می‌گوید: این سیاست دولت پر از تناقض است، اگر دولت می‌خواهد برای جبران کسری بودجه قیمت بنزین را افزایش دهد باید بداند که با این افزایش هزینه‌هایی که ایجاد کرده این مساله دیگر جبران نمی‌شود، در حقیقت قبل از اینکه درآمدی ایجاد شود هزینه آن ایجاد شده است.

وی تاکید می‌کند: این روش جبران کسری بودجه هیچ توجیهی ندارد. در صورتی که منابع تامین‌کننده هزینه‌ها تامین نشود کسری بودجه بیشتر از قبل می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.