خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۰۱۵۱

عملکرد دلار و طلا در آخرین روز از سال ۲۰۱۹

دلار امروز ثابت ماند / بازدهی ۱۸ درصدی طلا در یک سال

دلار امروز ثابت ماند / بازدهی 18 درصدی طلا در یک سال

در آخرین روز از معاملات سال 2019، شاخص دلار در سطح 97.728 واحد قرار گرفت. قیمت جهانی طلا هم با اندکی تغییر به هزار و 515 دلار رسید.

در آخرین روز از معاملات سال 2019، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، ثابت باقی ماند و در سطح 97.728 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌دنبال افزایش خوش‌بینی‌ها به وضعیت اقتصادی جهان، امروز ارزش دلار در برابر ین به کمترین سطح سه هفته گذشته رسید. هر دلار به‌ازای 108.74 ین مبادله شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، شاخص دلار در معاملات روز جمعه بدترین عملکرد روزانه خود را از ماه مارس (9 ماه پیش تاکنون) به ثبت رساند.

اخبار منتشرشده مربوط به به پیشرفت‌ها در روند مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین موجب شده، اشتها برای دارایی‌های امن از جمله اوراق قرضه کاهش یابد. در عین حال تقاضا برای دارایی‌های پرریسک از جمله دلار نیوزیلند و دلار استرالیا افزایش یافته است.

دلار نیوزیلند و استرالیا هر دو در معاملات امروز به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسیدند.

همچنین هر دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه به‌ازای 6.972 یوان مبادله شد. این بالاترین قیمت یوان چین طی 18 روز گذشته محسوب می‌شود.

افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک همچنین موجب رشد قیمت یورو در برابر دلار شد. هر یورو امروز به 1.1209 دلار رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد فلز زرد در سال 2019 موفق شده با رشد 18 درصدی، بهترین عملکرد سالانه خود از سال 2010 تاکنون به ثبت برساند.

این عملکرد طلا ناشی از جنگ تجاری 17 ماهه میان دو اقتصاد بزرگ جهان و همچنین سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی در جهان بوده است.

در آخرین روز از معاملات سال 2019، قیمت جهانی طلا هم با اندکی تغییر به هزار و 515 دلار و 23 سنت رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.