کد مطلب: ۴۳۸۲۹۰

دلار و طلای جهانی امروز رشد کردند / آرامش نسبی بازارها به‌دنبال رشد بازدهی اوراق قرضه

دلار و طلای جهانی امروز رشد کردند / آرامش نسبی بازارها به‌دنبال رشد بازدهی اوراق قرضه

به‌دنبال تزریق نقدینگی به بازارها از سوی فدرال‎رزرو و رشد بازدهی اوراق قرضه، شاخص دلار امروز در برابر بیشتر ارزها رشد کرد. قیمت جهانی طلا هم حدود 0.3 درصد افزایش یافت.

به‌دنبال رشد بازدهی اوراق قرضه در آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه ارزش دلار در برابر بیشتر دارایی‌ها رشد کرد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح 99.26 قرار گرفت.

از آنجا که بیشتر سرمایه‌گذاران در حال فروش دارایی‌ها خود و تبدیل آن به دلار هستند، ارزش بیشتر ارزها در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است.

وحشت سرمایه‌گذاران در حالی رخ می‌دهد که طی هفته‌های گذشته، بانک مرکزی آمریکا مبالغ قابل توجهی را به بازارهای مالی تزریق کرده است.

فدرال‌رزور روز سه‌شنبه اعلام کرد، برای تامین اعتبار مشاغل و خانوارها، از بسته حمایتی که در طول بحران مالی 2008 به‌کار گرفته شده بود، بهره خواهد برد.

اقدامات اخیر فدرال‌رزرو موجب رشد بازدهی اوراق قرضه 10 ساله در آمریکا شد. تا جایی که بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا، شب گذشته 34 واحد افزایش یافت. این بزرگ‌ترین رشد روزانه بازدهی این اوراق از سال 2004 تاکنون محسوب می‌شود.

بازدهی بالاتر اوراق قرضه، جذابیت بالاتر دلار را به‌همراه دارد.

دولت ترامپ هم از یک بسته حمایتی یک تریلیون دلاری برای مقابله با خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا طی دو هفته آینده خبر داد.

در پی این اقدامات، قیمت جهانی طلا در ساعات ابتدایی معاملات روز چهارشنبه 0.3 درصد رشد کرد و به هزار و 528 دلار و 98 سنت به‌ازای هر اونس رسید.

این در حالی است که طی چند روز گذشته، به‌دلیل کاهش نقدینگی در بازار سهام، بسیاری از سرمایه‌گذاران ناچار به فروش طلا شدند. این روند، افت قیمت فلز زرد را به‌دنبال داشت.

در لحظه تنظیم گزارش اما قیمت طلا به روند نزولی بازگشته و به هزار و 517 دلار کاهش یافته است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، ویروس کرونا تا امروز (۱۸ مارس ۲۰۲۰) بیش از ۱۹۱ هزار نفر را آلوده کرده و هفت هزار و ۸۶۱ نفر قربانی آن بوده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.