فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۴۲۱۶۶

کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۲۰

کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۲۰

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس سکه تمام طرح قدیم با افت ۱۰۰ هزار تومانی به شش میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار از صعود بازماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۶۴۸ دلار و ۸۴ سنت قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۶۷۱ دلار و ۴۰ سنت افزایش یافته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۶۸۳ دلار و ۳۰ سنت ایستاد.

به گفته تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز، ادامه ابهامات روی ریسک‌پذیری در بازار تاثیر گذاشته و برای طلا در بلندمدت مثبت است و همه‌گیری ویروس کرونا هنوز به طور کامل مدیریت نشده است.

بازارهای سهام آسیایی پس از دو روز صعود چشمگیر، در معاملات روز جاری در پی نگرانی سرمایه‌گذاران به خوش‌بینی بیش از حد نسبت به پیک همه‌گیری کرونا عقب‌نشینی کردند.

ویروس کرونای جدید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در جهان آلوده کرده و جان بیش از ۷۶ هزار نفر را گرفته است با این حال آمار در بسیاری از کشورهای پرجمعیت جهان رو به افزایش است و امیدها نسبت به نزدیک شدن دوره پیک این بیماری را تضعیف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا، اقدامات محرک مالی و پولی بی‌سابقه‌ای را اعمال کرده‌اند و در آخرین تحولات، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت اضطراری اعلام و یک بسته محرک یک تریلیون دلاری را به منظور تعدیل اثرات اقتصادی این اپیدمی رونمایی کرد.

دلار در معاملات روز جاری در برابر ارزهای رقیب ۰.۳ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۹ درصد افزایش پیدا کرد و در ۲۱۹۳ دلار و ۹۹ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲۷ درصد افزایش، ۷۳۵ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۱۸ با ۹۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۶۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۱۸ با ۹۳ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۷،۰۰۶ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۷ هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۳۷۳ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.