کد مطلب: ۴۴۲۵۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت دلار و طلا در بازار جهانی / بسته جدید فدرال‌رزرو چه تاثیری بر بازارها دارد؟

آخرین قیمت دلار و طلا در بازار جهانی / بسته جدید فدرال‌رزرو چه تاثیری بر بازارها دارد؟

در هفته‌ای که گذشت، تحت تاثیر بسته حمایتی جدید فدرال‌رزرو، شاخص دلار با افت ۱٫۱۷ درصدی مواجه شد. قیمت جهانی طلا اما به رشد ادامه داد و در آخرین روز از معاملات به هزار و ۶۸۸ دلار رسید.

شاخص دلار که پس از شیوع کرونا و افزایش تقاضا برای آن به سطح بیش از ۱۰۰ واحد رسیده بود، در هفته دوم آوریل روند نزولی به خود گرفت.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در هفته‌ای که گذشت با افت ۱٫۱۷ درصدی مواجه شد.

افت قیمت دلار پس از آن شروع شد که روز پنج‌شنبه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، ۲٫۳ تریلیون دلار دیگر به اقتصاد این کشور تزریق خواهد کرد.

درحالی‌که انتظار می‌رفت، به‌دلیل گزارش اقتصادی ضعیف، بازار سهام در آمریکا با افت مواجه شود، اما روز گذشته پس از انتشار خبر بسته حمایتی جدید، شاخص‌های بورس در آمریکا رشد کردند.

همچنین تحلیلگران بر این باورند که از دیگر دلایل افت دلار، آهسته‌تر شدن روند گسترش بیماری در آمریکا و اروپا و کاهش نرخ مرگ‌ومرگ است. با این حال و علی‌رغم اقدامات متفاوت فدرال‌رزرو، به‌دلیل ناشناخته بودن این ویروس و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی آن همچنان تقاضا برای دلار بالاست.

شاخص دلار که در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه) در سطح ۱۰۰٫۶۶ واحد قرار داشت، روز جمعه به سطح ۹۹٫۴۷ واحد رسید.

نمودار زیر عملکرد هفتگی دلار را در برابر سایر ارزهای مهم در جهان نشان می‌دهد:

دلار

افت ۱٫۱۷ درصدی شاخص دلار در هفته دوم آوریل

در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا با رشد ۴٫۶ درصدی مواجه شد.

درحالی‌که هر اونس طلا در اولین روز از معاملات با قیمت هزار و ۶۴۸ دلار معامله می‌شد، در معاملات روز جمعه به هزار و ۶۸۸ دلار در هر اونس رسید.

طی چند هفته گذشته، فلز زرد تحت تاثیر شیوع کرونا با نوسانات بسیاری مواجه بوده است. اگرچه طلا نقش دارایی امن را در مواقع بحرانی ایفا می‌کند، اما کاهش نقدینگی در سایر بازارها موجب فروش طلا و در نتیجه کاهش قیمت آن در برخی دوره‌ها شد.

با این حال بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که طلا به روند صعودی خود ادامه داده و برخی پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت آن در میان‌مدت به پنج هزار دلار خواهد رسید.

انتظار می‌رفت، در هفته گذشته قیمت طلا رشد بیشتری را تجربه کند، اما بسته جدید فدرال‌رزرو مانع از افزایشِ بیشتر قیمت فلز زرد شد.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت جهانی طلا را در هفته دوم آوریل نشان می‌دهد:

قیمت جهانی طلا

رشد ۴٫۶ درصدی طلا در هفته‌ای که گذشت

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.