کد مطلب: ۴۴۳۳۴۴

عملکرد دلار و طلا در بازارهای جهانی:

دلار اندکی افت کرد / طلا به بالاترین سطح ۷ سال گذشته رسید

دلار اندکی افت کرد / طلا به بالاترین سطح ۷ سال گذشته رسید

تحت تاثیر نگرانی‌ها از آمار مربوط به تجارت چین در ماه مارس، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز بار دیگر از قله هزار و ۷۰۰ دلار عبور کرد. شاخص دلار اما با کاهش اندکی مواجه شد.

در معاملات روز سه‌شنبه، ارزش دلار در برابر سایر ارزها اندکی کاهش یافت. در عین حال، نگرانی‌ها از انتشار داده‌های ضعیف مربوط به تجارت چین در ماه مارس، مانع از رشد بیشتر دارایی‌های پرریسک شد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش چین امروز منتشر می‌شود و نشانه‌هایی مبنی بر افت قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی به‌دلیل شیوع کرونا وجود دارد. این مساله تشدید نگرانی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به‌دنبال داشت.

هر دلار آمریکا امروز به‌ازای ۱۰۷٫۶۲ ین ژاپن مبادله شد و به این ترتیب، ین به بالاترین سطح دو هفته اخیر در برابر دلار رسید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در سطح ۹۹٫۱۸ قرار گرفت.

ارزش یوان چین در بازار آفشور ثابت ماند و هر دلار به‌ازای ۷٫۰۵۴۰ مبادله شد.

پوند انگلیس و یورو اندکی در برابر دلار تقویت شدند و به‌ترتیب به ۱٫۲۵۱۰ دلار و ۱٫۰۹۱۹ دلار رسیدند.

پیشتر اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که به‌دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و کسب‌وکارها، رشد صادرات چین در ماه گذشته با افت ۱۴ درصدی در مقایسه با مارس ۲۰۱۹ مواجه شود.

قیمت جهانی طلا هم تحت تاثیر نگرانی‌های مربوط به تجارت چین، بار دیگر به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسید.

هر اونس فلز زرد روز سه‎شنبه با قیمت هزار و ۷۱۵ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز دوشنبه با ۱٫۵۶ درصد افزایش، به ۱۰۰۹٫۷۰ تن رسیده است.

روز گذشته صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که در راستای تدابیر مقابله با ویروس کرونا، برای ۲۵ کشور عضو این نهاد تسهیلات پرداخت بدهی در نظر گرفته است تا این کشورها بتوانند منابع مالی خود را بر روی مقابله با بحران کرونا متمرکز کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام، تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و ۱۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.