خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۳۵۵۸

عملکرد دلار و طلا در بازارهای جهانی

ادامه افت دلار در معاملات روز چهارشنبه / طلا نسبتا ثابت ماند

ادامه افت دلار در معاملات روز چهارشنبه / طلا نسبتا ثابت ماند

به‌دنبال اعلام ترامپ مبنی بر بازگشایی کسب‌وکارها و به‌تبع آن افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، قیمت دلار در معاملات امروز اندکی کاهش یافت. طلا نیز نسبتا ماند و با قیمت هزار و ۷۲۷ دلار معامله شد.

به‌دنبال افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک از سوی سرمایه‌گذاران، ارزش دلار در معاملات امروز اندکی کاهش یافت. این اتفاق پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر اعلام کرد، به‌دنبال کاهش محدودیت‌های وضع‌شده برای مهار کروناست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ مرگ‌ومیر روزانه در اثر شیوع کرونا در برخی ایالت‌ها کاهش یافته و آنها در حال برنامه‌ریزی برای بازگشای کسب‌وکارها هستند.

از دیگر دلایل این افت قیمت می‌توان به اقدامات فدرال‌رزرو برای تقویت عرضه دلار اشاره کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در سطح ۹۸٫۹۱ قرار گرفت.

هر دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه به‌ازای ۱۰۷٫۱۱ ین ژاپن مبادله شد.

روز گذشته دونالد ترامپ درباره بازگشایی فعالیت‌های تجاری در آمریکا گفت که در حال رایزنی با فرمانداران ۵۰ ایالت این کشور است و به‌زودی در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

دلار آمریکا امروز به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر در برابر فرانک سوئیس رسید و به‌ازای ۰٫۹۵۹۷ فرانک مبادله شد.

تعطیلی کسب‌وکارها و کارخانه‌ها تحت تاثیر شیوع بیماری ادامه دارد و تحلیلگران در صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است رشد اقتصادی جهان امسال سه درصد کاهش یابد.

این روند می‌تواند به بزرگ‌ترین رکود اقتصادی از زمان وقوع رکود بزرگ در سال ۱۹۳۰ تاکنون تبدیل شود.

در معاملات امروز همچنین قیمت جهانی طلا نسبتا ثابت ماند و با قیمت هزار و ۷۲۷ دلار معامله شد. این بالاترین قیمت طلا از نوامبر سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود.

روز گذشته قیمت فلز زرد، تحت تاثیر نگرانی‌ها از افت قابل توجه صادرات کشور چین بار دیگر به کانال هزار و ۷۰۰ دلار وارد شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز سه‌شنبه با ۰٫۸درصد افزایش، به ۱۰۱۷٫۵۹ تن رسیده است.

ویروس کرونا اولین بار، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع یافت و سپس به بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافت. در حال حاضر، ۱٫۹ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۱۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع ویروس تعطیلی کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی را به‌دنبال داشته و موجب شده دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف اقداماتی چون تزریق پول به بازارهای مالی و در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی اتخاذ کنند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.