فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۴۴۸۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار چه می‌شود؟ / آخرین قیمت‌ ارز پیش از اتفاق دیشب نفتی

قیمت دلار چه می‌شود؟ / آخرین قیمت‌ ارز پیش از اتفاق دیشب نفتی

آخرین قیمت دلار پیش از منفی شدن نفت چقدر بود؟ درباره آینده دلار چه چشم‌اندازی پیش‌رو وجود دارد؟ آیا نگرانی از آینده قیمت دلار بجاست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین قیمت دلار پیش از منفی شدن نفت چقدر بود؟ درباره آینده دلار چه چشم‌اندازی پیش‌رو وجود دارد؟ آیا نگرانی از آینده قیمت دلار بجاست؟

قیمت دلار در بازار دیروز، دوم اردیبهشت ماه بدون هیچ تغییری، ۱۵,۲۵۶ تومان اعلام شده بود. در طی معاملات دیروز، ۱۵,۲۶۱ تومان بیشترین قیمت و ۱۵,۲۵۰ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار بود.

اما همزمان با اتفاقات دیشب درباره نفت و منفی شدن قیمت نفت آمریکا، چه چشم‌‌اندازی پیش‌روی دلار وجود دارد؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: یکی از مهمترین متغیرهایی که می‌تواند در تغییرات نرخ تورم در سال جاری نقش ایفا کند، نرخ دلار است. در حال حاضر برخی معتقدند که فشار قیمت‌ها بر افزایش دلار در ماه‌های آینده تداوم خواهد داشت. در این شرایط اصرار به کاهش قیمت دلار به شکل دستوری، باعث جهش ناگهانی آن خواهد داشت، اما با توجه به کاهش فاصله دلار بازار آزاد و دلار نیمایی، این موضوع می‌تواند احتمال جهش ناگهانی را کمتر از قبل کند. علاوه بر این، لازم است که با سیاست‌های مناسب، از رشد نقدینگی کاسته شود. کاهش غیر دستوری نرخ سود و بهره‌گیری از عملیات بازار باز می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

در همین مورد دیروز نیز ولی‌الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی با بازخوانی جهش ارزی اواخر سال ۹۶، درباره احتمال جهش ارزی مجدد در اقتصاد ایران عنوان کرد: جهش نرخ ارز نتیجه ملزم شدن بانک مرکزی به حمایت از نرخ‌های ناسازگار با واقعیت اقتصادی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.