فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۷۱۰۲۴

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۲۹

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/29

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ده میلیون و 709 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا که روز گذشته تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا رشد چشمگیری داشت و به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کرده بود، در معاملات روز جاری به پایین این مرز بازگشت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۹۹۳ دلار و ۶۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۹۳ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۱۴ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، در ۲۰۱۲ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: طلا با رشد اندک ارزش دلار آمریکا در معاملات صبح چهارشنبه با کاهش قیمت مواجه شده است. طلا در دو روز گذشته سه درصد رشد قیمت داشته که این فلز ارزشمند را در معرض سودگیری قرار داده است.

شاخص دلار آمریکا پس از این که روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر نزول کرد، روز جاری بهبود یافت. دلار قوی‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

دلار که یک دارایی امن به حساب می‌آید، پس از موج اقدامات مالی بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخ‌های بهره به نزدیک صفر که با هدف تعدیل خسارات اقتصادی شیوع ویروس کرونا انجام گرفت، جذابیت خود را از دست داده است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، با توجه به فروش گسترده دلار، طلا ممکن است در محدوده ۱۹۹۰ دلار با خیل خریداران علاقمند روبرو شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند سیاست پولی آمریکا منتظر انتشار گزارش جزییات نشست ژوئیه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا هستند که روز جاری منتشر می‌شود.

در این بین درآمدهای مطلوب شرکت‌ها و آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب آمریکا، فضای ریسک‌پذیری را برای سرمایه‌گذاران بهبود بخشید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۷ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد نزول کرد و ۹۵۰ دلار و ۶۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۲۱۷۳ دلار و ۶۲ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه 29 مرداد ساعت 18 با 106 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 22،396 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 22 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 22 هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 29 مرداد ساعت 18 با 107 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 26،593 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 26 هزار و 600 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 26 هزار و 500 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و 430 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و 709 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 47 هزار و 400 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و 400 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و 100 هزار تومان و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.