فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۷۶۵۸۶

جزئیات قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۶/۲۴

جزئیات قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/6/24

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به سیزده میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار ضعیف‌تر و انتظارات برای اتخاذ یک موضع تسهیلی از سوی بانک مرکزی آمریکا، اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۴۶ دلار و ۶۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۹۵۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: بازار طلا به سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا متمرکز شده است و احتمالا بانک مرکزی آمریکا روند فعلی را تغییر نمی‌دهد اما این باور قوی در بازار وجود دارد که بانک مرکزی قادر خواهد بود ماشه تورم را بکشد.

وی در ادامه افزود: نرخ‌های بهره پایین و سیاست‌های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا و ضعیف شدن ارزش دلار از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز دوشنبه ۰.۲ درصد در برابر رقیبانش کاهش پیدا کرد. دلار ضعیف‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

فعالان بازار منتظر نشست بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی انگلیس در روز پنج‌شنبه و تصمیمات سیاست پولی آنها هستند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های مرکزی بزرگ جهان امسال تدابیر محرک مالی کم‌سابقه‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را با هدف تحرک بخشیدن به رشد اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش داده‌اند. این اقدامات جایگاه طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده و باعث رشد چشمگیر این فلز ارزشمند شده است.

کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا اظهار کرده که دولت‌های منطقه یورو باید به هزینه سنگین برای کمک به روند احیای اقتصادهای شان از رکود ناشی از کرونا ادامه داده و سیاست پولی فوق تسهیلی را کامل کنند.

اما عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک بود که تحت تاثیر امیدواری به تولید واکسن کووید ۱۹ در پی ازسرگیری آزمایش داروی شرکت استرا زنکا روی داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۸۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۳ درصد جهش پیدا کرد و ۹۳۶ دلار و ۷۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۲۳۱۳ دلار و ۹۵ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 24 شهریور ساعت 18، ۲۶،۹۵۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 24 شهریور ساعت 18، ۳۱،۳۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۶۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۲ هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.