خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۲۰۵۵

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های مردم:

بانک مرکزی دلار را ارزان کرد یا بیماری ترامپ؟

بانک مرکزی دلار را ارزان کرد یا بیماری ترامپ؟

خبر مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ و وعده ريیس کل بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز، هم‌زمان شد. نرخ ارز در این دو روز حداقل از کانال ۳۰ هزار تومان به پایین آمد. اما چه چیزی قیمت را تغییر داد، اقدامات بانک مرکزی یا بیماری ترامپ؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته، نرخ دلار در بازار آزاد به ۳۰ هزار تومان رسید. اما روز شنبه دلار کمی ارزان شد. دلار صرافی ملی به ۲۷ هزار تومان رسید و دلار بازار آزاد ۲۸ هزار تومان شد. اگرچه روند صعودی قیمت دلار بازگشت. اما پیش‌بینی‌ها می‌گوید احتمال ریزش مجدد قیمت دلار وجود دارد.

برخی می‌گویند اظهارات رپیس کل بانک مرکزی در خصوص بازگشت دلارهای صادراتی و اقدامات بانک مرکزی عامل کاهش قیمت بوده و به همین دلیل روند نزولی قیمت دلار احتمالا ادامه‌دار خواهد بود.

اما برخی دیگر معتقدند قیمت دلار چه در بازار آزاد و چه در صرافی ملی،‌ همزمان با خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا کاهش یافت و همزمان با خبر بهبود او افزایش یافت. پس با توجه به بهبود شرایط جسمی او، کاهش قیمت دلار حداقل فعلا متوقف شده است.

به عبارتی نظر غالب این است که بیماری و بهبودی ريیس جمهور آمریکا در تعیین نرخ دلار در بازار ایران، موثرتر از هر خبر و وعده‌ای بوده است. ادعایی که گویا به واقعیت نزدیک است. چون هفته قبل هم اظهارات یک منبع آگاه در خصوص مذاکره احتمالی ایران و آمریکا در عمان تاثیری بر بازار ارز ایران نگذاشت.

اما از نگاه مردم، دلیل نوسانات قیمت دلار در سه روز گذشته چه بوده است؟ آیا خبر بازگشت ۹ میلیارد دلار ارز صادراتی و ارائه لیست صادرکنندگان به قوه قضاییه موثر بوده یا خبر ابتلای ترامپ به کرونا و قوت گرفتن پیروزی جو بایدن؟ در ادامه نظرات مخاطبان را می‌خوانید:

بمون بیمارستان دلار بیاد پایین

«همتی هروقت گفت دلار قیمتش این نیست دلار رفت بالا از اول هم وعده زیاد داد ولی فقط حرف بود. الانم اگر دلار کمی آمده پایین بخاطر بیماری ترامپ هست. اگر این اقایون کار بلد هستن دلارو برگردونن به قیمت ۴هزارتومان.»

«اگه کاهش نرخ دلار با حرف رئیس بانک مرکزی بود خیلی چیزا اتفاق می افتاد.»

«وقتی دلار میرود بالا دولت میگه به خاطر تحریمه. اما وقتی که یه ذره میاد پایین دولت میگه ما آوردیمش پایین. به نظر من دولت داره قیمت دلار رو زیاد می‌کنه وگرنه تحریم تسلیحاتی چه ربطی به ارز داره که گروه شده.»

«کاهش نرخ دلار مربوط به بیماری ترامپه. آقا جان من بمون بیمارستان نرو بیرون. دلار گرون شد دوباره.»

«مذاکره بشه صد در صد ارز تا ۱۰ هزار تومن سقوط خواهد کرد شک نکنید. چون همین الان ترامپ وقتی مریض شد دلار تا ۲۶ اومد پایین بعد که از بیمارستان مرخص شد دوباره رفت رو ۳۰ هزار تومن.»

«ترامپ را با اون حال آوردنش تو خیابون یه دور زد. دلار رفت بالا بورس ریخت.»

«همینکه ترامپ مریض شد اقتصاد دنیا کلا بهم ریخت. مخصوصا اقتصاد ما. دلار اومد پایین. عامل کاهش دلار بیماری ترامپه وگرنه رئیس بانک مرکزی از این حرفا زیاد زده بود که هیچ اتفاقی که نمی افتاد هیچ بدتر هم میشد.»

«گرانی دلار، بازی خود مسئولین ایران هست نه امریکا. خودشون بردن بالا. »

«ترامپ بیمارستان رو ترک کرد دلار و سکه رفت بالا!»

«اینم شد مملکت خدایی! برای قیمت دلار و اوضاع بورس متتظریم ببینیم حال ترامپ چی میشه. پس رئیس جمهور خودمان چکارس ما باید به رئیس جمهور جدید امریکا رای بدیم»

دلار ۲۸ هزار تومنی هم شد ارزانی؟

اما برخی دیگر از مخاطبان معتقدند نوسانات یکی دو هزار تومانی نرخ ارز طبیعی است. آن هم در شرایطی که نرخ دلار تا ۳۰ هزار تومان هم رفته و حالا با کمی کاهش به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

«اخه دلاری که ۳۰هزارتومان شده حالا هزارتومان امده پایین چه فایده داره اگربازار به روال قدیم برگشت ومردم را شاد و خندان دیدی آن زمان بدانید که دلار امده پایین.»
«۴هزارکجا۳۰هزارکجابرادر»

«تا پایان دوره روحانی دلار در کانال 25هزار تومان خواهد ماند و رییس جمهور بعدی ایران دلار رو تا 15هزار تومان کاهش خواهد داد و توافق با امریکا هم شکل خواهد گرفت و دلار در این کانال ثابت خواهد ماند.»

« این کاهش‌ها چیزی نیست. جادوی دلار رو به پایان است مراقب باشید.»

« کاهش و افزایش دست دولته. این موضوع نه ربطی به دلار داره و نه ربطی به ترامپ و نه ربطی به آمریکا . این همه بدبختی مردم ایران کار خود دولته و یاد گرفته هر کم کاری که شد تقصیر هارو بیندازه گردن بقیه.»

«خوبه ترامپ هست که هر روز به نامش قیمت دلار بره بالا.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    نمیدونم بعضی ها چطور تحلیل میکنن، میگه ترامپ بره دلار تا 10 تومن پایین میاد!!! مگه موقع اوباما که برجام هم بود و همه چی آروم بود(!) دلار 500 تک تومنی پایین اومد؟! فقط ثابت موند که اونم بخاطر واردات زیاد و حذف مصنوعی تورم بود که گندش دور بعد در اومد! یعنی فقط مسکن موقتی بود نه راه حل اساسی، راه حل توجه به تولید داخل هست باید درآمد ها را زیاد کرد باید قدرت خرید را بالا برد اینکه به زور به همه تحمیل کنید قیمت فلان باشه که نمیشه باید بحث مالیات بر کالا و ملک جدی گرفته بشه نباید خانه بشه سرمایه گذاری دلال ها !!! بخدا راه حل در داخل هست نه آمریکا !!! متوجه نمیشین اول شعار بود الان بهانه؟! امیدوارم خرداد 1400 هرچه زودتر برسه

  • ولی الله سیف

    دوران ریاست من چطور بود؟

  • ناشناس

    از کدام ارزانی دلار صحبت می کنید؟! خدای من چرا این ملت را انقدر حقیر شمرده اید احساس نمیکنید دیگر شوره ش درآمده و رسما دارید اندک شعوری را هم که برای ما مانده به تاراج می برید! آدم دلش می گیرد بماند با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه

  • دلار ارزن شده

    دلار خیلی ارزون شده ۲هزار تومن شده رئیس بانک مرکزی دلار رو آورده پایین خیییییییلی ارزون شده خخخخخخخخححخخحح

    • ناشناس

      این ارزانی نیست میدونی چیه مسخره کردن ملته وگرنه دلار هزار دوهزار بیاد پایین ارزانی نیست برین خودتون رو مسخره کنین

    • ناشناس

      دلار واقعا ارزون شده ….! میگن هزار تومان میگه جایزه میخواد که آمده گفته خخخخخخخ

  • ناشناس

    کجاش ارزون شده الکی می گین 10 هزار بود شده 30 هزار دوتومن آمده پایین حالا این کجاش ارزون شده وقتی رسید حداقل 13 هزار تومان اون وقت میشه از ارزانی ارز صحبت کرد نه الان که هیچی نشده فقط جوه الکی میدین

  • ناشناس

    دلار هنوز هم گران است جوه ندین الکی بهتون نمیاد وقتی شده 13هزار اون موقع در موردش صحبت میشه کرد که ارزون شده

  • احسان

    ترامپ کرونا گرفت:
    دلار 29700
    ترامپ بستری شد:
    دلار 28700
    ترامپ دچار کمبود اکسیژن شد:
    دلار 28000
    ترامپ از پنجره بیمارستان بیرون رو نگاه کرد:
    دلار 28800
    ترامپ سوار ماشین شد واسه مردم دست تکون داد:
    دلار 29000
    ترامپ بزودی به کاخ سفید برمیگردد:
    دلار 29300

  • حسن فریدون

    مسخره

  • مسعود

    فقط خجالت

  • تیز بین

    وقتی دولت میخواست بنزین هزارتومانی را سه هزار تومان کند دلار را از حدود بیست تومان به یازده تومان آورد و مدتی نگه داشت ولی حالا نمی خواد و…