کد مطلب: ۴۸۸۸۴۲

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا بعد از انتخابات آمریکا

پیش‌بینی قیمت طلا بعد از انتخابات آمریکا

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با نظرسنجی‌های انجام شده عده‌ای اعلام کرده‌اند ترامپ پیروز انتخابات است، همین عامل بر افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی تاثیر گذاشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش هزار تومانی قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن آن به کانال 29 هزار تومان، قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز حدود 102 هزار تومان افزایش یافت.

دبیر اتحادیه طلا تهران معتقد است سه سناریو در افزایش امروز قیمت طلا نقش دارد. سناریوی اول افزایش 10 دلاری قیمت انس جهانی طلا، سناریوی دوم افزایش هزار تومانی قیمت دلار و سناریوی سوم نیز افزایش تقاضاست که قیمت طلا را یک روز مانده به انتخابات آمریکا گران کرده است.

به گفته نادر بذرافشان پیش‌بینی می‌شود قیمت انس جهانی طلا به دلیل اینکه فردا آغاز انتخابات آمریکاست نوسان اندکی داشته باشد. همین مسئله باعث می‌شود قیمت طلا بعد از انتخابات اندکی افزایش یابد. روز گذشته قیمت انس جهانی طلا یک هزار و 880 بود اما امروز با 10 دلار رشد به قیمت یک هزار و 890 دلار رسیده است.

هر چند روز قبل گفته شد که نوسانات قیمت طلا سبب متوقف شدن معاملات در بازار شده است اما حالا نادر بذرافشان به تجارت‌نیوز می‌گوید: امروز روند خرید طلا در بازار نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است؛ یعنی امروز تقاضا برای خرید طلا نسبت به روزهای گذشته بیشتر شد. چرا که با نظرسنجی‌های انجام شده عده‌ای اعلام کرده‌اند ترامپ پیروز انتخابات است، همین عامل بر افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی تاثیر گذاشته است.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: در این روزها که نوسان طلا افزایش می‌یابد مردم برای خرید و فروش طلا احتیاط کنند؛ چرا که ممکن است در آینده دچار برخی ضرر و زیان‌ها شوند.

قیمت انواع سکه چقدر رشد کرد؟

این عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار می‌کند: روز گذشته قیمت طلای 18 عیار یک میلیون و 218 هزار تومان بود که امروز با رشد 102 هزار تومانی قیمت آن به یک میلیون و 320 هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید نیز دیروز با قیمت 13 میلیون و 60 هزار تومان معامله شد که امروز با افزایش یک میلیون و 540 هزار تومانی با قیمت 14 میلیون و 600 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

نیم سکه و ربع سکه دیروز هر یک به ترتیب با قیمت هفت میلیون و 200 هزار تومان و پنج میلیون تومان در سطح بازار فروخته شد این در حالی است که امروز با 300 و 200 هزار تومان افزایش با قیمت هفت میلیون و 500 هزار تومان و پنج میلیون و 200 هزار تومان در سطح بازار فروخته شده است. همچنین سکه گرمی هم امروز با 100 هزار تومان افزایش با قیمت دو میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد شد.

پیش از این بسیاری معتقد بودند پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها، بازار را متقاعد کرده که احتمالا بایدن پیروز انتخابات است و قیمت‌های جهانی طلا کاهش یافته بود. اما گویا امروز قیمت سکه با یک میلیون و 540 هزار تومان و طلای 18 عیار با 102 هزار تومان افزایش نشان می‌دهد که احتمالا ترامپ پیروز انتخابات است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.