کد مطلب: ۵۳۶۸۲۷

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با ۵۰۰ تومان کاهش، ۹۳۹,۴۰۰ معامله شد. په پیش‌بینی‌هایی از بازار امروز طلا می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با ۵۰۰ تومان کاهش، ۹۳۹,۴۰۰ معامله شد. په پیش‌بینی‌هایی از بازار امروز طلا می‌شود؟

قیمت طلا در روز گذشته روند صعودی را دنبال کرد و کار خود را در حوالی ۱۷۹۳ دلار به پایان رساند، اما در ساعات ابتدایی معاملات روز سه‌شنبه روند نزولی را در پیش گرفت و تا ۱۷۸۱ دلار پایین آمد.

از متغیرهای اساسی تاثیرگذار بر قیمت طلا در بازارهای جهانی می‌توان به شاخص دلار، بازدهی اوراق ده ساله خزانه‌داری، انتظارات تورمی، بازار ارزهای دیجیتال و بازسازی اقتصادی و پیشرفت واکسیناسیون اشاره کرد.

در بازار سکه دیروز معامله‌گران تمایل چندانی به خرید و فروش نداشتند و قیمت این فلز گران‌بها بین دو محدوده ۹ میلیون و ۵۰۰ و ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جابه جا شد. برخی سکه بازان انتظار داشتند این فلز گران‌بها از سوی طلای جهانی حمایت شود. این اتفاق تا حدی رخ داد. طلا حداقل تا ساعت ۵ بعدازظهر توانست خود را به نزدیک محدوده هزار و ۷۹۰ دلار برساند. شماری از معامله‌گران اعتقاد داشتند حفظ خط ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به دلیل رشد طلای جهانی بود.

دنیای اقتصاد درباره روند بازار طلا نوشت:

عقبگرد طلا از اوج

قیمت طلا تحت تاثیر اوج گیری دلار، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی از بالاترین قیمت دو ماه اخیر که روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، عقب نشست. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۲۰دیروز به وقت تهران به ۱۷۸۲دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۷۹۷ دلار صعود کرده بود.توسعه آهسته‌تر بخش تولید آمریکا این انتظار را که بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره را همچنان نزدیک صفر نگه خواهند داشت تقویت کرد.

نرخ‌های بهره اندک اونس طلا را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری تبدیل می‌کند. معکوس شدن روند دلار آمریکا، اندکی روی قیمت طلا تاثیر گذاشته، ارزش دلار با وجود موضع بانک مرکزی آمریکا در ادامه سیاست پولی انبساطی در آینده نزدیک، تحکیم شده است. طلا در جهت صعودی، با مقاومت در مرز ۱۸۰۰ دلار روبه‌روست. اگر این مقاومت شکسته شود، راه برای صعود به سمت ۱۸۵۰ دلار گشوده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.