فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۳۷۷۱۹

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت

قیمت دلار در بازار پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با %۱٫۴ کاهش، ۲۰,۶۴۸ تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با %۱٫۴ کاهش، ۲۰,۶۴۸ تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز چقدر بود؟

دنیای اقتصاد نوشت: دلار در مقیاس هفتگی، سنگین‌ترین نزول از اوایل مردادماه را به ثبت رساند. اسکناس آمریکایی روز پنج‌شنبه توانست ۴۵۰تومان رشد کند و در محدوده ۲۱هزار و ۵۰۰تومانی قرار بگیرد. با وجود افزایش روز آخر، دلار در هفته گذشته ۵/ ۸درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین ریزش هفتگی در ۱۰ ماه گذشته بود. افت سنگین دلار، سکه امامی را درکانال ۹میلیونی تثبیت کرد.

در آخرین روز هفته، اسکناس آمریکایی در برابر نزول بیشتر مقاومت کرد و توانست به بالای کانال ۲۱ هزار تومانی بازگردد. روز پنج‌شنبه دلار ۴۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این افزایش در شرایطی رخ داد که بازار طی روز چهارشنبه یکی از سنگین‌ترین ریزش‌های روزانه را به ثبت رسانده بود. در پنجمین روز هفته، اسکناس آمریکایی حدود هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و به ابتدای کانال ۲۱ هزار تومانی رسیده بود. افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه ادامه یافته بود و حتی ساعت ۹شب، این ارز روی عدد ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. چنین روندی موجب شده بود که بخشی از معامله‌گران عنوان کنند که قیمت دلار در روز پنج‌شنبه به زیر کانال ۲۰ هزار تومانی خواهد رفت. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و برخلاف انتظارات کاهشی یاد شده، دلار در روز پنج‌شنبه سیر صعودی گرفت.

به گفته بیشتر فعالان، عاملی که موجب شد دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد، اخباری بود که در ساعات پایانی روز چهارشنبه اعلام شد. خبرگزاری تسنیم در آن مقطع زمانی گزارش داد که شکاف‌های بزرگی میان مواضع تهران و واشنگتن درخصوص اقدامات مد نظر آمریکا برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

سایت اکسیوس نیز گزارش داد که اختلافات میان ایران و آمریکا بر سر اقدامات جهت محدود کردن برنامه هسته‌‌ای ایران در مذاکرات وین بن‌بست ایجاد کرده است. چنین خبرهایی موجب شدند که سمت و سوی انتظارات تا حد زیادی در بازار تغییر پیدا کند و پس از ساعت ۱۱ شب خریدها در معاملات پشت خطی شدت بیشتری بگیرد. افزایش خریدها در معاملات پشت خطی شبانه، اثر خود را در شروع بازار روز پنج‌شنبه گذاشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.