فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۴۳۳۹۲

آخرین قیمت دلار پیش از امروز اول خرداد

آخرین قیمت دلار پیش از امروز اول خرداد

قیمت دلار در بازار آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت) با ۰٫۶ درصد افزایش، ۲۲,۳۰۰ تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز اول خرداد چقدر است؟

به گزلرش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت) با ۰٫۶ درصد افزایش، ۲۲,۳۰۰ تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز اول خرداد چقدر است؟

دنیای اقتصاد نوشت: در آخرین روز هفته، دلار برای عبور از مرز ۲۳ هزار تومانی تلاش کرد ولی در نهایت نتوانست بالای این مرز باقی بماند. روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی در مقطعی از روز موفق شد تا نزدیک محدوده ۲۳ هزار و ۷۰ تومان رشد کند، ولی در اواخر روز با افزایش فروش‌ها، در محدوده ۲۲ هزار و ۹۷۰ تومان به کار خود پایان داد. این قیمت ۳۲۰ تومان بالاتر از روز چهارشنبه بود، ولی افزایش انتهای اردیبهشت‌ماه، نتوانست مانع از ثبت بازدهی منفی برای دلار شود.

اسکناس آمریکایی در دومین ماه بهار بیش از ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. دلار در فروردین‌ماه نیز حدود ۵/ ۳ درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود. به گفته فعالان، بازار در ماه گذشته بیشتر تحت تاثیر خبرهای مربوط به مذاکرات هسته‌ای قرار داشت. هر زمان بازار احساس کرد که شانس احیای برجام بالا رفته است، میزان فروش‌های دلار افزایش یافت. این در حالی است که اخبار منفی موجب می‌شد میزان خریدها بالا برود. شدت نوسان در اردیبهشت‌ماه تحت تاثیر اخبار سیاسی چنان بالا رفت که قیمت دلار در مقطعی حتی تا نقطه ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز پایین رفت.

در حالی که در ماه اردیبهشت، دلار حدود ۱/ ۴درصد از ارزش خود را از دست داد، در بازار سکه، فضای بازار آرام‌تر بود و این فلز گرانبها حدود ۳ دهم درصد افت قیمت را به ثبت رساند. سکه در آخرین روز اردیبهشت‌ماه ۱۷۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و با عبور از مرز ۱۰ میلیون تومانی به محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تومانی رسید. با این حال، این افزایش نیز شد راه ثبت بازدهی ماهانه منفی در بازار سکه نشد.

آخرین احبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.