فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۴۳۳۹۶

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول خرداد

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول خرداد

در هفته‌ای که گذشت نرخ دلار در صرافی ملی ۳٫۱ درصد رشد کرد. در بازار آزاد اما از ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان در روز شنبه به ۲۲هزار و ۹۳۰ تومان در پایان روز پنج‌شنبه رسید. اما با آغاز هفته پیش رو و البته شروع خرداد ماه چه اتفاقی در انتظار بازار ارز است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار در صرافی ملی ۳٫۱ درصد رشد کرد. در بازار آزاد اما از ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان در روز شنبه به ۲۲هزار و ۹۳۰ تومان در پایان روز پنج‌شنبه رسید. اما با آغاز هفته پیش رو و البته شروع خرداد ماه چه اتفاقی در انتظار بازار ارز است؟

محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی، معتقد است برای پاسخ به این سوال باید چهار متغیر مذاکرات وین، آمارهای پولی ماه گذشته، انتخابات ریاست جمهوری در این ماه و سیاست‌گذاری اخیر بازارساز را بررسی کرد.

او توضیح می‌‍‌دهد: بازار ارز اخیرا سریع و پردامنه به تحولات مذاکرات وین واکنش نشان می‌دهد، این مقدار واکنش یعنی فعالان بازار و حتی اتاق‌های تسویه‌ای که در هرات و سایر مراکز هستند، خیلی جدی تحولات مذاکرات را پیگیری می‌کنند.

این کارشناس تاکید می‌کند: پس حتی با به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در خرداد ماه، دلار نهایتا با نرخ ۲۰ هزار تومان را می‌توان برای اقتصاد در هفته‌های آتی محتمل دانست.

سیگنال‌های جهانی برای بازار ارز

اخوان در ادامه به آمارهای اخیر بانک مرکزی درباره رشد پایه‌پولی و نقدینگی اشاره می‌کند و می‌گوید: رشد این دو متغیر نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده ضمنا رشد حجم پول هم منفی شده. در کنار این اتفاقات خریداران در بازارهایی مثل ملک و خودرو همه دست به عصا شده‌اند و چشم‌انتظار تحولات آتی هستند بنابراین حجم تقاضا نیز در بازارها فروکش کرده است. البته این کاهش موقتی است و احتمالا با اولین سیگنال منفی مذاکرات، با موجی از تقاضا مواجه باشیم.

دنیای اقتصاد درباره بازار دلار نوشت:

نگاه تحلیلگران فنی به آینده بازار

تحلیلگران فنی اعتقاد دارند، اگر دلار می‌خواهد بار دیگر در مسیر نزولی قرار بگیرد، باید محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد. اسکناس آمریکایی در هفته گذشته عمدتا بین دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی در رفت و آمد بود ولی نتوانست زیر محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی برای دو روز متوالی نوسان کند. در کنار این، افزایشی‌های بازار نتوانستند قیمت را به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی هدایت کنند. در صورتی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی برود، میزان خریدها در بازار ارز بیشتر خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.