فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۴۶۱۸۹

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۹ خرداد

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۹ خرداد

قیمت دلار در بازار دیروز ۸ خرداد با ۳٫۶ درصد افزایش، ۲۳,۴۶۵ تومان اعلام شده است. آخرین شرایط و قیمت دلار در بازار چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار دیروز ۸ خرداد با ۳٫۶ درصد افزایش، ۲۳,۴۶۵ تومان اعلام شده است. آخرین شرایط و قیمت دلار در بازار چگونه است؟

دنیای اقتصاد درباره بازار دلار نوشت:

جو انتخاباتی در بازار ارز

دلار بیش از ۸۰۰ تومان رشد کرد و به کانال ۲۴هزار تومانی قدم گذاشت. بخشی از فعالان بازار باور داشتند اخبار و حاشیه‌های پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری، ابهام‌هایی را در ذهن معامله‌گران ایجاد کرده و زمینه‌ساز ورود تقاضای احتیاطی به بازار شده است. در کنار این، ابهام درمورد مذاکرات هسته‌ای و احتمال عزل همتی دیگر متغیرهای تحریک دلار در اولین روز هفته بودند.

در اولین روز هفته، دلار با یک پرش ۸۰۰ تومانی به کانال ۲۴ هزار تومانی رفت. روز شنبه، اسکناس آمریکایی ۸۲۰ تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و ساعت ۴ بعدازظهر در محدوده ۲۴ هزار و ۵۰ تومانی قرار گرفت. تحلیل‌های متفاوتی درباره دلایل رشد یکباره قیمت دلار وجود داشت.

دسته‌ای باور داشتند، دلار در واکنش به حاشیه‌ها و ابهام‌های پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری راه صعودی را در پیش گرفت. این در حالی بود که عده دیگری به دلایل بنیادی تری چون بالا ماندن رشد نقدینگی تکیه داشتند. تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در سال گذشته بیانگر این است که نرخ رشد نقدینگی در سال گذشته به ۶/ ۴۰ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد نقدینگی طی ۴۳ سال اخیر است.

برخی از فعالان، خبرهای پیرامون مذاکرات هسته‌ای را در رشد قیمت دلار موثر دانستند. از نگاه آنها بازار با توجه به احتمال لغو تحریم‌ها در مسیر کاهشی قرار گرفت، ولی چنین اتفاقی نه تنها رخ نداد که چشم‌انداز مشخصی نیز درباره احیای برجام وجود ندارد. گروهی از فعالان نیز باور دارند، بازار در ماه‌های پیش به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، با ضعف تقاضا مواجه بود، ولی در هفته‌های اخیر، کمی تقاضای تجاری در بازار بیشتر شده و همین عامل موجب شده است که بازار از لحاظ بنیادی ظرفیت رشد بیشتری پیدا کند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.