فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۴۳۰۵

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۲۸ خرداد / دلار در روز انتخابات چگونه است؟

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۲۸ خرداد / دلار در روز انتخابات چگونه است؟

قیمت دلار در بازار دیروز با ۱٫۱ درصد افزایش، ۲۴,۴۲۹ تومان اعلام شده است. بازار دلار در روز انتخابات چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار آمریکا که در روزهای اخیر در بازه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کرد، آخرین روز هفته را با قیمت بالای ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان شروع کرد. قیمت دلار در ادامه باز هم افزایش یافت و روی ۲۴ هزار و ۳۴۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در صرافی ملی

پنجشنبه، بیست و هفتم خرداد، همچنین قیمت دلار در صرافی‌ ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به آخرین نرخ دیروز افزایش یافت و بهای دلار برای فروش، به رقم ۲۳۶۲۷ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۳۱۵۹ تومان تعیین شد.

بخشی از معامله گران باور دارند، دلار بعد از انتخابات ریاست جمهوری، رشد قیمت را تجربه خواهد کرد. چنین دیدگاهی موجب شده است که در روزهای اخیر سطح خریدها در بازار ارز تا حدی رشد کند و قیمت بالای مرز ۲۴ هزار تومانی نوسانات خود را به ثبت برساند. با این حال، اسکناس آمریکایی برای اینکه خریداران بیشتری را به بازار بکشاند، نیاز دارد که از خط سرنوشت ساز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کند که در هفته های اخیر، موفق به شکست آن نشده است.

به نظر می‌رسد بازار روز پنج شنبه تا حدی در گیر و دار، واکنش معامله گران به محدوده حساس ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی باشد. با این حال،‌ بسیاری از معامله گران نیز باور دارند، اسکناس آمریکایی در پایان هفته و یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، نوسان افزایشی خاصی را پشت سر نخواهد گذاشت و بیشتر گرایش ثبات توام با نزول را از خود بروز خواهد داد. گروه اخیر باور دارند، نزدیک محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی،‌ میزان فروش ها در بازار بیشتر خواهد شد و قیمت دلار به سوی مرز ۲۴ هزار تومانی نزول خواهد کرد. دیشب در معاملات پشت خطی نیز تمایل به فروش در بازار بالاتر بود.(منبع: اقتصاد نیوز)

شرایط نزولی در بازار دلار

عده‌ای از معامله‌گران عنوان می‌کنند، بالا رفتن قیمت طلای سیاه و احتمال لغو تحریم‌ها در سال ۱۴۰۰ از جمله عواملی هستند که مانع از ورود خریداران بلندمدت به بازار شده‌اند و این موضوع موجب می‌شود دلار ظرفیت رشد معناداری را نداشته باشد. به باور آنها، دلار می‌تواند در واکنش به اخبار سیاسی یا هیجانات مقطعی، افزایش‌های کوتاهی را تجربه کند، ولی برای صعود معنادار نیاز دارد که با ورود خریداران بلندمدت رو‌به‌‌رو شود. در کنار این، قیمت نفت در روزهای اخیر رفتار صعودی داشته است و این موضوع، ‌امیدواری به افزایش قیمتی بیشتر طلای سیاه را بالا برده است.

بالا رفتن قیمت نفت، زمینه‌ساز افزایش بیشتر درآمدهای نفتی ایران می‌شود، موضوعی که می‌تواند سمت عرضه ارز در بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار دهد.

افزون بر این، گروهی از فعالان باور دارند، دلار از یک الگوی رفت و برگشتی در روزهای اخیر تبعیت کرده است. از نگاه آنها، افزایش روز چهارشنبه با افت قیمت دنبال خواهد شد.(منبع: دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.