خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۶۸۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۵ تیرماه ۱۴۰۰ چقدر شد؟

قیمت دلار امروز ۵ تیرماه ۱۴۰۰ چقدر شد؟

اولین قیمت‌های اعلام شده برای دلار در هفته جاری افزایشی بود. نرخ این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد، صرافی‌ملی، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا بیش از ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح روز شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۴ هزار و ۳۵۰ تومان گزارش شد. درحالی در ساعات پایانی معاملات روز گذشته کاری نرخ این ارز ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان بود.

صرافی ملی هم قیمت دلار را با ۱۳۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز قبل، ۲۳ هزار و ۹۷۴ تومان برای فروش و ۲۳ هزار و ۴۹۹ تومان برای خرید اعلام کرد.

نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی با حدود ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز کاری گذشته، به ۲۳ هزار و ۷۳۶ تومان رسید.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا که پایان معاملات روز پنج‌شنبه ۲۳ هزار و ۸۷۶ تومان بود، صبح امروز نیز ۲۳ هزار و ۹۷۴ تومان اعلام شد.

همچنین آخرین نرخ اعلام شده برای معاملات در سامانه نیما ، براساس معاملات هفته گذشته، تاکنون ۲۱هزار و ۳۱ تومان برای فروش و ۲۰ هزار و ۸۴۲تومان برای خرید اعلام شده است.

آنطور که فعالان بازار ارز می‌گویند در هفته جاری هر سیگنالی از مذاکرات وین می‌تواند بلافاصله نرخ معاملاتی دلار را تحت تاثیر قرار دهد. در این باره آخرین سیگنال بدست آمده، گفته‌های رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران بوده که گفته آمریکا تمام تحریم‌های دوران ترامپ را بر نمی‌دارد و خواسته ایران در این باره نوعی زیاده‌خواهی است.

در کنار سیگنال مذاکرات، مسیر نرخ حواله درهم نیز در قیمت اسکناس آمریکایی بی تاثیر نیست. به باور برخی فعالان در‌صورتی‌که درهم طی روزهای آتی نزول روند نزولی که آغاز کرده را ادامه ندهد، قیمت دلار نیز افزایشی خواهد بود. به‌نظر می‌رسد نزولی‌شدن انتظارات در بازار دلار فقط در شرایطی رخ خواهد که بهای حواله درهم به زیر محدوده ۶هزار و ۵۰۰تومانی برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.