فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۷۶۶۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۷ تیر

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۷ تیر

دومین روز هفته، زمانی برای اصلاح قیمت دلار بود. دلار که روز شنبه تا محدوده ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان پیشروی کرده بود، روز یکشنبه ۱۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دومین روز هفته، زمانی برای اصلاح قیمت دلار بود. دلار که روز شنبه تا محدوده ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان پیشروی کرده بود، روز یکشنبه ۱۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. به گفته فعالان، افت قیمت دلار تحت‌تاثیر سه عامل قرار داشت. از نگاه آنها اولین عامل افزایش عرضه بازارساز ارزی و دومین عامل، سودگیری برخی معامله‌گران از خریدهای پیشین بود. عامل سومی که قیمت دلار را تحت فشار نزولی قرار داد، کاهش تقاضای حواله‌ای و افت نرخ حواله درهم بود.

دنیای اقتصاد نوشت:

کاهش تقاضای حواله‌ای

به باور حاضران در بازار، یکی دیگر از عواملی که زمینه‌ساز افت قیمت دلار شد، کاهش تقاضای حواله‌ای بود. نشانه افت تقاضای حواله‌ای، پایین آمدن نرخ حواله درهم بود. دیروز حواله درهم از کانال ۶‌هزار و ۷۰۰ تومان به زیر کشیده شد و وارد کانال ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی شد. نرخ حواله درهم و دلار در بازار داخلی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به طور سنتی، کاهش یکی منجر به افت دیگری می‌شود. در کنار این، روز شنبه دلار به یکباره بالای ۴۰۰ تومان رشد را تجربه کرد. از نگاه فعالان، این رشد موجب شد که برخی از معامله‌گران تصمیم بگیرند که از خریدهای قبلی خود تا حدی کسب سود کنند. اگر در روز جاری، دلار به بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بازگردد، ممکن است بار دیگر خریداران با قدرت وارد بازار شوند. با این حال، تا زمانی که دلار زیر ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، احتمال افت قیمت تا محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰‌تومان وجود دارد.

به گفته فعالان، عامل تعیین‌کننده برای قیمت دلار، رفتار درهم در روزهای آتی است. در صورتی که حواله درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۷۰۰‌تومانی برگردد، افزایشی‌های بازار ارز داخلی نیز فعال‌تر خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.