فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۸۰۹۸

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۸ تیر

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۸ تیر

قیمت دلار در بازار دیروز ۷ تیر با ۰٫۱ درصد افزایش، ۲۴,۷۱۲ تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سومین روز هفته، دلار به آستانه مرز ۲۵هزار تومانی رسید و سقف قیمت خود در ۷۰ روز اخیر را تجربه کرد.روز دوشنبه اسکناس آمریکایی توانست ۴۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان برسد.

دنیای اقتصاد نوشت:

به گفته فعالان در افزایش قیمت دلار هم عوامل سیاسی نقش داشتند و هم عوامل اقتصادی. گروهی از بازیگران ارزی عنوان می‌کردند، حمله آمریکا به برخی گروه‌های عراقی و عدم‌تمدید تفاهم‌نامه با آژانس انرژی اتمی با جوسازی برخی معامله‌گران روبه‌رو شد. این دسته از معامله‌گران با تکیه بر چنین اخباری سعی می‌کردند، چنین تصوری را در بازار برجسته کنند که امکان لغو تحریم‌ها و احیای توافق هسته‌ای دشوار شده است. جدا از عوامل سیاسی، دیروز نرخ حواله درهم نیز صعودی شد و انتظارات افزایشی بازیگران ارزی را تحت‌تاثیر قرار داد.

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه امامی نیز از لحاظ قیمت تحریک شود و در مسیر افزایشی قرار بگیرد. سکه دیروز ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسید. این افزایش در شرایطی به ثبت رسید که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر در جهت نزولی قرار داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.