فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۹۵۸۹

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۲ تیر

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۲ تیر

قیمت دلار در بازار آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با یک درصد کاهش، ۲۵,۱۵۱ تومان اعلام شده است.

به گرارش تجارت‌نیوز ، در اولین هفته کامل تابستانی، سکه امامی توانست در صدر جدول بازدهی قرار بگیرد. فلز گرانبهای داخلی که در طول هفته عمدتا روند صعودی داشت، در آخرین روز هفته، ۸۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و در محدوده ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه حتی با وجود افت روز آخر هفته، بازدهی ۵/ ۴ درصدی هفتگی را تجربه کرد. هیچ‌کدام از دارایی‌های دیگر در هفته گذشته نتوانستند این سطح از بازدهی را به‌ثبت برسانند. شاخص‌کل بورس افزایش ۶/ ۳ درصدی را به ثبت رساند و سهم دلار رشد ۸/ ۳ درصدی بود. رشد حدودا ۴ درصدی دلار در هفته گذشته در شرایطی رخ داد که این ارز در روز پنج‌شنبه در مسیر نزولی حرکت کرده و به مرز ۲۵ هزار تومانی نزدیک‌تر شده بود. در آخرین روز هفته، قیمت دلار ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۵ هزار و۵۰ تومان رسید.

دنیای اتقصاد نوشت:

کسری بودجه آمریکا بار دیگر به ۳ تریلیون ‌دلار می‌رسد. گزارش دفتر بودجه کنگره ایالات‌متحده پیش‌بینی می‌کند که کسری بودجه این کشور بعد از سال ۲۰۲۰، در سال‌جاری میلادی مجددا به بالای ۳ تریلیون ‌دلار خواهد رسید. اتفاقی که بعد از سال ۱۹۴۵ حتی در بحران‌های مالی دهه ۷۰ و سال ۲۰۰۸ میلادی نیافته ‌بود. طبق نظر کارشناسان این کسری ناشی از بسته‌های حمایتی دولت آمریکا در پی تاثیرات اقتصادی ویروس کروناست.

بسته‌های محرک، زمینه‌ساز کسری و تورم

بر اساس آخرین گزارش دفتر بودجه کنگره ایالات‌متحده (CBO)، پیش‌بینی می‌شود که آمریکا در سال ۲۰۲۱، با ۳ تریلیون دلار کسری بودجه مواجه خواهد بود. گزارش‌های منظم این دفتر، پیش‌بینی‌های کسری بودجه فدرال‌رزرو، بدهی‌ها، درآمدها، هزینه‌ها و به‌طور کلی مسیر اقتصادی آنها را برای سال‌جاری و سال‌های آتی ارائه می‌دهد. بر اساس قوانینی که از ۱۸ مه ‌‌۲۰۲۱ در حال اجراست ارائه پیش‌بینی‌های CBO بسیار کوتاه‌تر از حد معمول است؛ اطلاعات جزئیات کمتری دارند تا CBO بتواند آنها را در اسرع وقت در اختیار قانون‌گذاران قرار دهد. در آخرین گزارش دفتر بودجه کنگره، کسری ۳ تریلیون ‌دلاری، درخشان‌ترین اطلاعات برای سرمایه‌گذاران داخلی و جهانی است. در نتیجه اقدامات محرک چندگانه با هدف مبارزه با تاثیرات اقتصادی پاندمی کووید-۱۹، کنگره امسال کسری بودجه معادل ۴/ ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را پیش‌بینی می‌کند. این مقدار، دومین کسری بزرگ از سال ۱۹۴۵ به شمار می‌رود. سال ۲۰۲۰ ایالات‌متحده بیشترین کسری را در ۶۵ سال اخیر تجربه کرده‌ بود. کسری ۱/ ۳ تریلیون ‌دلاری که ۲/ ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را تشکیل می‌داد. بر اساس برآورد دفتر بودجه کنگره که روز پنج‌شنبه منتشر شد، فدرال‌‌رزرو تا پایان سال مالی ۲۰۲۱ با ۳ تریلیون دلار کسری مواجه خواهد‌ بود که ۳۳ درصد نسبت به آخرین پیش‌بینی افزایش یافت. پیش‌بینی قبلی کسری بودجه دفتر بودجه، ۷۴۵ میلیارد دلار کمتر از کسری واقعی بود. این میزان، سه برابر کسری بودجه فدرال در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که در چند دهه اخیر بی‌سابقه ارزیابی می‌شود. اما طبق پیش‌بینی‌های فعلی، ۷/ ۱۰۲ درصد از بدهی ایالات‌متحده، به جامعه تحمیل شده که این میزان از سال ۲۰۲۰ نیز تقریبا ۲ درصد افزایش یافته است. بدهی به جامعه در سال ۲۰۳۱ به ۱۰۷ درصد تولید ناخالص داخلی (بیش از حد بالای تاریخی آن) می‌رسد و تا سال ۲۰۵۱ تقریبا دو برابر می‌شود و به ۲۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.