فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۹۸۴۸

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۳ تیر

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۳ تیر

دوازدهمین روز تیرماه، دلار راه افزایشی را در پیش گرفت ولی سکه امامی مسیر متفاوت و کاهشی را طی کرد. روز شنبه، اسکناس آمریکایی ۹۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۵ هزار و ۱۴۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دوازدهمین روز تیرماه، دلار راه افزایشی را در پیش گرفت ولی سکه امامی مسیر متفاوت و کاهشی را طی کرد. روز شنبه، اسکناس آمریکایی ۹۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۵ هزار و ۱۴۰ تومان رسید. با وجود رشد قیمت دلار ، سکه امامی ۳۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید.

دنیای اقتصاد نوشت:

به گفته فعالان، بی‌توجهی سکه نسبت به افزایش قیمت دلار تحت‌تاثیر سه عامل قرار داشت: اول، ماندن اونس طلا زیر محدوده هزار و ۸۰۰ دلار، دوم، انتظار برای کاهش تقاضای سکه در دوران اوج‌گیری کرونا و سوم، حباب مثبتی که پیرامون این فلز گرانبها وجود داشت.

این عوامل به اندازه‌ای قدرت داشتند که افزایش قیمت دلار را بی‌اثر کردند. البته برخی سکه‌بازان عنوان کرده‌اند که در صورت برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی، آنها بار دیگر در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت. با این حال، رشد دیروز دلار محدود بود و اطمینان خاطر زیادی را برای خریداران بازار ایجاد نکرد. در واقع رشد اسکناس آمریکایی توام با تردید بود و در‌صورتی‌که ادامه پیدا نکند، می‌تواند زمینه‌ساز ورود فروشندگان جدید به بازار شود. در مقابل، رفتن دلار به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان، انتظارات افزایشی در بازار ارز را فعال‌تر خواهد کرد.

به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که در روز شنبه زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار شد، افزایش میزان تقاضا برای حواله درهم بود. حواله درهم روز شنبه نزدیک به ۲۰ تومان رشد داشت و در حوالی محدوده ۶ هزار و ۸۸۰ تومان معامله شد. عده‌ای از فعالان نیز باور داشتند بازار در برابر شکست مرز ۲۵ هزار تومانی مقاومت ‌کرد و برخی از معامله‌گران تمایل داشتند که این مرز را به‌عنوان حمایت جدید بازار معرفی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.