فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۰۲۷۸

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۴ تیر

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۴ تیر

قیمت دلار در بازار دیروز ۱۳ تیر با ۰٫۳ درصد کاهش، ۲۵,۱۵۱ تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار دیروز ۱۳ تیر با ۰٫۳ درصد کاهش، ۲۵,۱۵۱ تومان اعلام شده است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری به دلیل بزرگداشت روز استقلال آمریکا، از نظر انتشار آمار اقتصادی هفته سبکی محسوب می‌شود. بجز گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، بازارها منتظر انتشار شاخص مدیران خرید بخش غیرتولید موسسه آی اس ام در روز سه شنبه و آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در روز پنج شنبه هستند.

بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها یکشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۵۲۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد دیروز، نسبت به شنبه افزایش یافت و در رقم ۲۹ هزار و ۸۵۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

ساعت ۴ بعدازظهر روز یکشنبه، دلار روی عدد ۲۵ هزار و ۱۹۰ تومان قرار گرفت که ۵۰‌تومان بیشتر از روز شنبه بود. درست است که قیمت دلار نسبت به روز شنبه افزایش قیمت را نشان می‌داد، ولی بیشتر فعالان به برگشت قیمت این ارز در انتهای روز دوم هفته تاکید می‌کردند. حدود ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه اسکناس آمریکایی تا نقطه ۲۵ هزار و ۳۸۰ تومان اوج گرفت.

این قیمت ۲۴۰ تومان بالاتر از روز شنبه بود و موجب شد که تصورات افزایشی در بازار شدت بگیرد، با این حال، براساس گفته‌های فعالان، صرافی‌های بانکی با عرضه ارز بالای مرز ۲۵ هزار تومانی زمینه‌ساز برگشت قیمت دلار در بازار آزاد شدند.

بانک مرکزی اخیرا با تکیه بر تشریح متغیرهای بنیادین عنوان کرده بود که نوسانات فعلی نرخ ارز زودگذر است. در واقع از نگاه این نهاد، عوامل بنیادی از نوسان بیشتر نرخ ارز حمایت نمی‌کنند. به نظر می‌رسد بازارساز با عرضه خود در روز دوم هفته تا حدی از ادعای مطرح شده حمایت کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.