فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۰۵۳۷

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۵ تیر

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۱۵ تیر

قیمت دلار در بازار دیروز با ۰٫۷ درصد کاهش، ۲۴,۹۷۲ تومان اعلام شده است. ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۱۰ تومان قیمت خورد که ۱۸۰ تومان کمتر از روز یکشنبه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سومین روز هفته، دلار نتوانست در مسیر صعودی قدم بردارد و قدرت در دست فروشندگان بازار بود. ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۱۰ تومان قیمت خورد که ۱۸۰ تومان کمتر از روز یکشنبه بود. فعالان بازار نسبت به افت قیمت دلار دیدگاه‌های متفاوتی داشتند. دسته‌ای ناامیدی نوسان‌گیران از شکست مقاومت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را عامل افت معرفی کردند، حال آنکه گروه دیگری بر عرضه بازارساز تاکید داشتند.

دنیای اقتصاد نوشت:

عطیلات کرونایی و قطعی برق از جمله عوامل کاهش دیگری بود که شماری از فعالان بازار به آن اشاره کردند. معامله‌گران سنتی‌تر اعتقاد داشتند، آغاز احتمالی دور جدید مذاکرات هسته‌ای و سودگیری معامله‌گران از خریدهای پیشین عامل نزول قیمت دلار بود. افت قیمت دلار موجب شد که در بازار سکه نیز فعالیت فروشندگان بیشتر شود و این فلز گرانبها در مسیر کاهشی قرار بگیرد. فلز گرانبهای داخلی ساعت ۴ بعدازظهر حدود ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان قیمت داشت که ۱۵۵ هزار تومان کمتر از روز دوم هفته بود.

ناامیدی نوسان‌گیران از شکست یک مرز

به گفته فعالان، در روزهای گذشته، نوسان‌گیران نتوانستند قیمت دلار را بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی تثبیت کنند. این موضوع موجب شد که به مرور، بخشی از معامله‌گران بازار از افزایش بیشتر قیمت دلار ناامید شوند و به دنبال آن، در موقعیت فروش قرار بگیرند. جدا از مقاومت شدید بازار در محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی، گفته می‌شد عرضه بازارساز عامل مهم دیگری بود که سد راه افزایشی‌های بازار ارز قرار گرفت. به گفته شماری از بازیگران ارزی، در روزهای اخیر، صرافی‌های بانکی با قیمت‌هایی نزدیک به نرخ بازار اقدام به عرضه ارز کردند و زمینه‌ساز عقب‌نشینی نوسان‌گیران ارزی شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.