فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۰۵۴۲

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۰

در سومین روز هفته، دلار نتوانست در مسیر صعودی قدم بردارد و قدرت در دست فروشندگان بازار بود. ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۱۰ تومان قیمت خورد که ۱۸۰ تومان کمتر از روز یکشنبه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سومین روز هفته، دلار نتوانست در مسیر صعودی قدم بردارد و قدرت در دست فروشندگان بازار بود. ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۱۰ تومان قیمت خورد که ۱۸۰ تومان کمتر از روز یکشنبه بود. فعالان بازار نسبت به افت قیمت دلار دیدگاه‌های متفاوتی داشتند. دسته‌ای ناامیدی نوسان‌گیران از شکست مقاومت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را عامل افت معرفی کردند، حال آنکه گروه دیگری بر عرضه بازارساز تاکید داشتند.

دنیای اقتصاد نوشت:

کاهش حجم تقاضا در بازار ارز

در حالی که شماری از معامله‌گران اعتقاد داشتند، افت قیمت دلار ناشی از تقویت سمت عرضه ارز بوده است، دسته دیگری معتقد بودند، کاهش حجم تقاضا نقش اصلی را در کاهش بهای اسکناس آمریکایی بازی کرده است. از نگاه این گروه تعطیلات کرونایی و قطعی‌های برق موجب شده است که تقاضا، محرک و انگیزه کمتری برای ورود به بازار داشته باشد. به باور آنها، زمانی که بازارها و برخی از اصناف تعطیل می‌شوند، انگیزه معامله‌گران برای خرید ارز کاهش پیدا می‌کند؛ چراکه انگیزه خرید برخی از معامله‌گران، تهیه کالا و خدماتی است که می‌خواهند به مشتری برسانند. زمانی که تقاضا در بازار خدمات و کالاها به‌دلیل تعطیلی‌ها کاهش پیدا کند، انگیزه معامله‌گران و تجار نیز برای خرید ارز پایین می‌آید.

در کنار این گفته می‌شود که قطعی‌های برق موجب شده برخی از جابه‌‌جایی‌های حواله‌ای با تاخیر و سختی بیشتری صورت بگیرد و همین مساله انگیزه ورود این بخش از تقاضا برای ورود به بازار را تعدیل کرده است.

اثر مذاکراتی بر قیمت دلار

عده دیگری از معامله‌گران دلیل متفاوتی را برای افت قیمت دلار مطرح کردند. این عده اعتقاد داشتند که بازار ارز به‌دلیل نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات هسته‌ای در فاز احتیاط قرار گرفته و معامله‌گران ترجیح می‌دهند در آستانه مذاکرات اقدام به خرید و فروش خاصی نکنند. از نگاه این دسته در صورتی که در مذاکرات هسته‌ای گشایش خاصی رخ ندهد، بار دیگر افزایشی‌ها به بازار ارز برخواهند گشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.