فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۰۹۸۴

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ تیر

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ تیر

انس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۹۴ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محدودیت های نوسان دلار، توجه سکه بازان را به سوی اونس طلا جلب کرده است. دیروز اونس طلا با قدرت خود را به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلار رساند و در مقطعی حتی به بالای محدوده هزار و ۸۱۰ دلار قدم گذاشت.

چنین نوساناتی موجب شد که تقاضا برای خرید سکه در بازار بیشتر شود و این فلز گران بها خود را به بالای خط ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگرداند. «اقتصادنیوز» نیز در گزارش دیروز صبح خود اشاره کرده بود که مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می تواند به عنوان نقطه ای برای برگشت فلز گران بهای داخلی عمل کند. در راه این برگشت، اونس طلا نقش اساسی بازی کرد و سکه توانست به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

با این حال، سکه در روزهای اخیر توان عبور از مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را نداشته است و همین مساله می تواند منجر به افزایش فروش های فنی در بازار سکه شود. در کنار این، دیشب اونس طلا در انتهای وقت به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری رفت و این افت غیرمنتظره در صورتی که در روز جاری جبران نشود، می تواند سکه را دچار نزول بیشتر کند. سکه دیشب در معاملات پشت خطی تا نقطه ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پایین رفت و همین عامل نیز انتظارات نزولی را تقویت بیشتری کرد. با اینحال، برخی از سکه بازان به افزایش بهای دلار خوشبین هستند.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ثبت شد.

54 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.