فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۲۶۲۴

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۰

در بازار ارز نیز دلار چندان به کمک سکه‌بازان نیامد و روند آرام و کم‌نوسانی را تجربه کرد. دیروز اسکناس آمریکایی توان عبور از مرز ۲۵ هزار تومانی را از خود نشان نداد و با رشد جزئی ۱۰ تومانی به محدوده ۲۴ هزار و ۹۴۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برداشته شدن تحریم‌های آمریکا در مرداد ماه محتمل است اما دور جدید مذاکرات احتمالا تا ۱۰ روز آینده شروع نخواهد شد، قیمت دلار آمریکا تحت اخباری از این دست در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کند.

به گزارش اقتصاد نیوز، بازدهی قیمت دلا ر در روز گذشته صفر بود. قیمت دلار عصر روز گذشته روی ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان قرار داشت. قیمت ابتدایی دلار در معاملات امروز ۲۴ هزار و ۸۹۰ تومان بود. دامنه نوسان قیمتی دلار محدود بود و قیمت این ارز در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۴ هزار و ۹۲۰ تومان قرار گرفت.

محدود شدن دامنه نوسان دلار

فضای کلی اخبار مربوط به مذاکرات تغییر زیادی نکرده است. گزارش وزارت خارجه به مجلس می‌گوید که بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های برجام در یک قدمی ایران است. زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هنوز تعیین نشده است، اما نماینده روسیه در مذاکرات معتقد است شروع برگزاری دور جدید مذاکرات حداقل ده روز زمان می‌برد و در عین حال احتمالاتی داده می‌شود مبنی بر اینکه که تحریم‌های آمریکا در مرداد ماه برداشته شود. به طور کلی فضای خبری حاکم و انتظارات بازار از آینده به گونه‌ای شکل گرفته که دامنه نوسان نرخ دلار را محدود کرده است و فعالان بازار معتقدند کف و سقف قیمت دلار در این روزها ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۵ هزار تومان است.

قیمت دلار تا کی زیر ۲۵ هزار تومان می‌ماند؟

در حالی که اخبار مذاکرات وین و تجارت خارجی سیگنال‌های مثبتی به بازار ارز نمی‌دهد، وضعیت بلاتکلیف تجارت و تعطیلی بخش‌های مختلف با سرکوب تقاضا دلار را کاهشی کرده است. اما کاهش قیمت دلار تا کی دوام خواهد داشت؟

صبح روز دوشنبه بعد از چند روز، دوباره دلار بازار آزاد به زیر ۲۵ هزار تومان رسید. جالب اینجاست که کاهش گاه به گاه قیمت دلار به زیر کانال ۲۵ هزار تومان، در حالی رخ می‌دهد که سیگنال‌های مثبتی برای بازار ارز دریافت نمی‌شود!

اول اینکه در مذاکرات وین طرف‌های برجام اعلام کرده‌اند که امکان دارد دور هفتم دور پایانی و اعلام نتیجه باشد. آنها همچنین گفته‌اند که برای احیای برجام مشکلاتی وجود دارد که حل آن به اراده سیاسی ایران و امریکا بستگی خواهد داشت.

دوم اینکه به دلیل سقوط دو گمرک مرزی ایران و افغانستان به دست طالبان، تجارت ایران با این کشور در مرزهای دوغارون و ماهیرود متوقف شده است.

این یعنی انتظار می‌رود در صورت تداوم ناآرامی‌ها در افغانستان و توقف صادرات ایران به این کشور، شوکی در حد هشت درصد (میزان تجارت با افغانستان) به صادرات غیرنفتی ایران وارد شود. با توجه به کاهش شدید درآمدهای نفتی در سال‌های اخیر، این میزان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت دلار بگذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.