کد مطلب: ۵۹۲۸۹۱

وابستگی سکه به دلار

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه + آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۱۰ آبان

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه + آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۱۰ آبان

به باور تحلیل‌گران فنی در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، احتمال افت قیمتی سکه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزی که قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت، فلز گران‌بهای داخلی نیز افت قیمت را تجربه کرد. روز یکشنبه سکه امامی ۴۰هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه امامی در روزهای اخیر توان عبور به بالای کانال ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را نداشته است. از آن سو، فلز گران‌بهای داخلی در کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفته است. در دومین روز هفته نیز با اینکه کاهشی‌ها قدرت را در دست گرفتند ولی سطح ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حفظ شد.

به باور تحلیل‌گران فنی در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، احتمال افت قیمتی سکه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد. مقاومت بزرگ رو‌به‌روی بازیگران سکه نیز محدوده ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی است.

معامله‌گران سکه به رفتار امروز اونس طلا نیز توجه زیادی خواهند داشت. طلا در انتهای هفته گذشته نتوانست مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را حفظ کند و به سوی حمایت هزار و ۷۸۰ دلار حرکت کرد. با این حال، در صورتی که فلز زرد در هفته جاری به سوی مرز هزار و ۸۰۰ دلار حرکت کند، افزایشی‌های بازار سکه نیز فعالانه‌تر در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت.

دنیای اقتصاد نوشت:

وابستگی سکه به دلار

سکه در معاملات روز یکشنبه، تحت‌تاثیر کاهش نسبی دلار و به‌واسطه تعطیلی بازار جهانی، افت قیمت را تجربه کرد. اخبار برجام بر فضای بازار ارز و طلای تهران حاکم بود و با قوت گرفتن این اخبار قیمت‌ها در بازار داخلی کاهشی شدند. این مهم در حالی رقم می‌خورد که قیمت سکه امامی در روزهای اخیر توان ورود به بالای کانال ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان را نداشته و در سطح ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان مورد حمایت قرار گرفته است. به این ترتیب روز گذشته هر قطعه سکه امامی کانال حساس خود را حفظ کرد و در سطح ۱۱میلیون و ۸۳۰تومان معامله شد. عده‌ای معتقدند در صورت شروع مذاکرات و قرار گرفتن بازار در وضعیت مذاکراتی، ورود خریداران به بازار کاهش خواهد یافت و در مقابل، گروه دیگری توافق زودهنگام را دور از دسترس تصور می‌کنند.

عملکرد مثبت ماهانه طلا

طلا در معاملات بازار جهانی توانست در ماه گذشته عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد؛ به طوری که ۶۵/ ۱درصد بازدهی معادل ۲۹دلار به ازای هر اونس را عاید سرمایه‌گذاران این بازار کرد. طلای جهانی در روند صعودی خود، سطح ۱۸۰۶دلار را نیز لمس کرد؛ اما با انتشار آمارهایی از تداوم نرخ بالای تورم در ایالات‌متحده آمریکا و همچنین احتمال انقباضی شدن سیاست پولی فدرال‌رزرو که رشد ارزش شاخص دلار را در پی داشت، بهای طلا مجددا به سطوح پایین عقبگرد کرد و در آخرین روز معاملاتی از ماه گذشته در سطح ۱۷۸۴دلار ایستاد. تحلیلگران فنی سطح ۱۸۰۰دلار را یک سطح مقاومتی برای ادامه روند صعودی این کالا در نظر دارند که شکست پرقدرت این مرز و تثبیت در کانال قیمتی جدید با توجه به شرایط اقتصادی کمی دور از انتظار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.