کد مطلب: ۶۰۵۱۳۱

نوسان امروز سکه و طلا چقدر بود؟/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

نوسان امروز سکه و طلا چقدر بود؟/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

در پی نوسان جزئی قیمت انس جهانی و افت ارزش دلار، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اعلام شد و به این ترتیب قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و افت ارزش دلار قیمت جهانی طلا امروز شاهد نوسان جزئی بود.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته است و توجه سرمایه گذاران معطوف آمارهای تورمی شده که قرار است این هفته منتشر شود و می تواند بر تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان انقباضی شدن سیاست پولی اثر بگذارد، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱۷۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰٫۳ درصد رشد به ۱۷۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

عاملی که به رشد قیمت طلا کمک کرد، عقب نشینی سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا از بالاترین رقم یک هفته اخیر بود که در روز سه شنبه به ثبت رسیده بود. ارزش دلار نیز به میزان ۰٫۲ درصد تضعیف شده است که موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می گردد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. کاهش سوددهی اوراق قرضه موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

تهدید جو بایدن مبنی بر استفاده از «اقدامات قدرتمند اقتصادی و سایر اقدامات» در صورت تهاجم روسیه به اوکراین نیز در رشد قیمت طلا موثر بود.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «موضوع تنش بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین در پس ذهن سرمایه گذاران حضور دارد و این مسئله اندکی به تقویت قیمت طلا کمک کرده است. اما این عامل نمی تواند قیمت فلز زرد را خیلی بالا ببرد و هرگونه عبور قیمت از محدوده ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۰ دلار بستگی به تصمیم هفته آینده فدرال رزرو خواهد داشت.»

سرمایه گذاران همچنین منتظر گزارش روز جمعه شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که می تواند بر تصمیم فدرال رزرو در نشست آتی اش اثرگذار باشد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های مجاز امروز ۱۸ آذر تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۷۱۶ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۷۱۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۱۶۸تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۷ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۲ هزار و ۴۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۴۰۸ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۸۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.