کد مطلب: ۶۱۵۱۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت دلار امروز ۱۹ دی/ ریزش قیمت دلار قوت گرفت/ ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان!

آخرین قیمت دلار امروز ۱۹ دی/ ریزش قیمت دلار قوت گرفت/ ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان!

قیمت دلار محدوده مقاومت قبلی را هم شکست و قیمت دلار در بازار آزاد به کانال ۲۷ هزار تومانی وارد شد. دلار صرافی ملی هم امروز در آخرین ساعات معامله کانال ۲۷ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. دومینوی ریزش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار هفته گذشته را با کاهش قیمت و ورود به کانال ۲۸ هزار تومان تمام کرد و هفته جدید را هم با رکورد دیگری آغاز کرد. قیمت دلار امروز ۱۹ دی ماه دوباره کاهش پیدا کرد. قیمت ارز صرافی ملی به ۲۶ هزار و ۸۸۹ تومان رسید. قیمت دلار در میدان فردوسی هم روند نزولی داشت و وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد.

برخی از معامله‌گران بازار ارز، کاهش قیمت دلار را پیش‌بینی کرده و گفته بودند اگر قیمت دلار در معاملات بازار آزاد محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد، کاهش قیمت دلار ادامه دارد و باید منتظر ورود آن به کانال قیمتی جدید بود.

امروز ۱۹ دی ماه محدوده مقاومتی اعلام شده شکست و قیمت دلار در بازار آزاد یک پله دیگر عقب نشست.

کاهش قیمت دلار چقدر ادامه دارد؟

بازار ارز همچنان گوش به زنگ اخبار مذاکرات وین است. روز گذشته سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایران دوباره وارد وین شد تا مذاکرات را در پی بگیرد. گزارش‌ها از وین می‌گوید این مذاکرات با محور رفع تحریم‌هاست و همین مساله معامله‌گران را به این نتیجه رسانده که احتمالا توافق هسته‌ای در دسترس و نزدیک است.

اگرچه برخی از اعضای حاضر در مذاکرات وین می‌‌گویند تا رسیدن به توافق نهایی راه زیادی باقی مانده، اما برخی دیگر از آنان هم می‌گویند مذاکرات شتاب گرفته و روند آن مثبت است.

بر این اساس اگر در روزهای آینده اخبار مذاکرات وین همچنان امیدبخش باشد شاید بتوان به کاهش قیمت دلار امیدوار بود و منتظر عقب‌نشینی قیمت دلار بود.

اما نکته مهمی که بسیاری از کارشناسان می‌گویند این است که قیمت دلار در ایران متکی به اخبار وین است. هر خبر مثبت و منفی می‌تواند روند قیمت دلار را تغییر دهد.

برای همین بسیاری از این کارشناسان ابراز امیدواری می‌کنند که در صورت رسیدن به یک توافق جدید، کاهش قیمت محتمل است. اما میزان کاهش قیمت دلار وابسته به کیفیت و نوع مذاکرات دارد و اینکه کدام تحریم‌ها ممکن است برداشته شود و یا طرف‌های مذاکره‌کننده کدام تحریم‌ها را رفع نکنند.

اما به نظر می‌رسد که فضای بازار آزاد ارز به سمت کاهش بیشتر قیمت‌ها میل کرده است. در هفته گذشته معامله‌گران حرفه‌ای بازار معاملات خود را متوقف کردند. آنها منتظر سیگنال جدی از وین بودند و حالا به نظر می‌رسد که این سیگنال تقویت شده و انتظار کاهش قیمت دلار در بازار بر جو افزایش قیمت غلبه کرده است.

دلار ۱۸ هزار تومان می‌شود؟

اکونومیست چند هفته قبل گزارشی منتشر کرد و در بخشی از این گزارش به این سوال جواب داد که قیمت دلار در ایران چه می‌شود؟ این نشریه پیش‌بینی کرده که مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا در سال ۲۰۲۲ به نتیجه می‌رسد و از این سال روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد و تا سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ قیمت دلار به ۲۳ و سپس ۱۸ هزار تومان هم می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.