کد مطلب: ۶۳۰۱۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتظار معامله‌گران از قیمت دلار افزایش یافت/ دلار کانال قبلی را پس می‌گیرد؟

انتظار معامله‌گران از قیمت دلار افزایش یافت/ دلار کانال قبلی را پس می‌گیرد؟

معامله‌گران سطح انتظار خود را از قیمت دلار افزایش دادند. در حالی که تا ظهر امروز قیمت دلار فردایی در کانال‌ها در محدوده ۲۵۷۷۰ تا ۲۵۸۳۰ هزار تومان بود اکنون افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار فردایی در بعضی کانال‌های تلگرامی به محدوده ۲۵۹۸۰ تا ۲۶ هزار تومان افزایش یافته است. نرخ دلار نقدی در این کانال‌ها تا این لحظه، حدود ۲۵۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

با توجه به افزایش قیمت فروش دلار فردایی این احتمال وجود دارد که دلار در رزوهای آینده کانال قبلی خود یعنی ۲۶ هزار تومان را پس بگیرد. البته این موضوع به تحولات سیاسی و اقتصادی نیز مرتبط است.

قیمت تعادلی دلار چقدر است؟

در حالی قیمت دلار فردایی افزایش یافته که هیچ اتفاق خاص سیاسی‌ای رخ نداده است. البته برخی کارشناسان قیمت تعادلی دلار را حدود ۲۷ هزارتومان می‌دانند.

میلاد صادقی، کارشناس اقتصادی در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: اکنون نرخ تعادلی دلار حدودا ۲۷ هزارتومان و ارزش اقتصادی دلار نیز حدود ۲۸ هزار تومان است. کاهش انتظارات تورمی عوامل و افزایش امید اقتصادی، عامل ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی شد.

این کارشناس بازازهای مالی گفت: در کوتاه مدت و با شدت رفتار رمه‌ها و فعالان، انتظار کاهش قیمت بیشتر به صورت ناپایدار و گذرا وجود دارد. همانطور که در گذشته نیز بارها تکرار شد، دلار بالای ۲۸ هزار تومان نیز ناپایدار است.

دلار زیر ۲۵ هزار تومان به صلاح اقتصاد نیست

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی نیز به تجارت‌نیوز گفت: نرخ دلار ممکن است تا ۲۲ هزار تومان نیز پایین بیاید، اما این احتمال ضعیف است و دوباره به نرخ ۲۵ هزار تومان برمی‌گردد.

او افزود: من به‌طورکلی دلار زیر ۲۵ هزار تومان را به صلاح اقتصاد نمی‌دانم. ولی ممکن است به‌دلیل تزریق هیجانات و به‌طور موقت افت قیمت را تجربه کند. درنهایت دلار بالای ۲۵ هزار تومان تثبیت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه متن کامل گزارش پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.