کد مطلب: ۶۳۰۶۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش انتظار معامله‌گران از قیمت دلار/ نوسان دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی

افزایش انتظار معامله‌گران از قیمت دلار/ نوسان دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی

قیمت دلار امروز ۳ اسفند به کانال ۲۶ هزار تومانی بازگشته و در این کانال در حال نوسان است. در این میان، معامله‌گران بار دیگر سطح انتظار خود را از قیمت دلار افزایش داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز ۳ اسفند در بازار آزاد در حدود ۲۶۳۱۰ تا ۲۶۳۵۰ در نوسان است.

قیمت دلار فردایی نیز در بعضی کانال‌های تلگرامی به همین حدود افزایش یافته است. در حالی که روز گذشته، آخرین نرخ معامله دلار فردایی ۲۶ هزار و ۸۰ تومان بود.

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز نیز نرخ دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه، با ۱,۱۷۰ (۰٫۴۵%) افزایش، ۲۵۹۲۱ تومان اعلام شده است.

روز جاری برای دلار با ۵۰۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۲۵۸۵۴ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۲۵۹۳۰ تومان، بیشترین مقدار و ۲۵۸۳۶ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای نرخ اسکناس آمریکایی به ثبت رسید.

با وجود این نرخ دلار در صرافی ملی امروز کاهشی بوده است. در حالی که صرافی ملی روز گذشته نرخ فروش دلار را ۲۴،۷۱۷ تومان اعلام کرده بود این نرخ امروز، ۲۴۶۴۹ تعیین شده است.

پیش‌بینی قیمت دلار

مریم مجبی، کارشناس بازارهای مالی در لایو اینستاگرامی صفحه تجارت‌نیوز، درخصوص قیمت دلار گفت: به نظر نمی‌رسد فضای عرضه و تقاضا دلار به سمت عرضه متمایل باشد و همین باعث کاهش نرخ دلار در کشور می‌شود. نرخ دلار اکنون، تقریبا با قیمت آن در اسفند سال گذسته برابری می‌کند. بنابراین فاصله تورم امسال ایران که حدود ۳۵ درصد است در نرخ فعلی ارز لحاظ نشده که در نهایت به‌زودی می‌تواند باعث شوک قیمتی شود.

او افزود: پس حدود ۳۰ درصد اختلاف تورمی لحاظ نشده و تورمی پنهان در دلار وجود دارد. بنابراین پس قیمت تعادلی دلار از قیمت فعلی بالاتر است. من قیمت واقعی ارز را بین ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان می‌بینم.

این کارشناس درمورد نرخ دلار و طلا در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: نرخ ارز در سال ۱۴۰۱ را می‌توان حوالی ۳۴ تا ۴۰ هزار تومان می‌توان درنظر گرفت. مگر اینکه سیاست سرکوب از سوی دولت اجرا شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه متن کامل گزارش پیش‌بینی قیمت دلار و طلا در سال ۱۴۰۱ ، پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.