فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۳۴۴۳

قیمت روبل امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱/ گسترش همکاری‌ های ایران و روسیه در بخش صنعت

قیمت روبل امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱/ گسترش همکاری‌ های ایران و روسیه در بخش صنعت

قیمت روبل امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۹ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۹ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۴۹۹ و پایین‌ترین قیمت آن ۴۹۹ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۲۵ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۷۰۷ تومان اعلام کرده است.

گسترش همکاری‌‌های ایران و روسیه در بخش صنعت

وزیر صمت در بدو ورود به مسکو گفت، با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی، همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش می‌یابد.

به گزارش صداوسیما از مسکو، وزیر صمت در بدو ورود به مسکو گفت: با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی، همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش می‌یابد.

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت که بامداد دوشنبه با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد، از فراهم بودن زمینه توسعه و تعمیق روابط ایران و روسیه خبر داد.

فاطمی‌امین با اشاره به آغاز در صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه گفت: در این سفر چندین موضوع پیگیری خواهد شد، که مهمترین محور‌های آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به حضور ۵۰ شرکت ایرانی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره و تصریح کرد: از قبل برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند.

وزیر صمت به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و گفت: با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.

فاطمی‌امین افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد.

در سال‌های گذشته روابط ایران و روسیه در مسیر رشد قرار گرفته، اما این مناسبات در یک‌سال اخیر مشهودتر از قبل، وارد مراحل جدیدی شده است.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات، لوازم یدکی و صنایع وابسته، موسوم به «اتوموبیلیتی۲۰۲۲» از روز دوشنبه با حضور ایران و صد‌ها شرکت بین‌المللی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو آغاز می‌شود.

غرفه ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات روسی افتتاح خواهد شد

شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشورمان و بیش از ۵۰ شرکت ایرانی تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو با محور صادرات و تولید مشترک خودرو در نمایشگاه بین‌المللی روسیه حضور خواهند یافت.

جمهوری اسلامی ایران با برپایی بزرگترین غرفه نمایشگاه، امسال حضوری پر رنگ و فعال در نمایشگاه دارد.

حضور این تعداد شرکت ایرانی فعال در صنعت خودروسازی در یک نمایشگاه بین‌المللی برونمرزی برای اولین بار در روسیه برنامه‌ریزی شده و اقدامی بی‌سابقه است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات یدکی روسیه موسوم به «اتوموبیلیتی۲۰۲۲» از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰‌ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.