فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۵۱۹۷

قیمت روبل امروز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱/ آخرین اخبار از معامله با روبل و ریال

قیمت روبل امروز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱/ آخرین اخبار از معامله با روبل و ریال

قیمت روبل امروز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۰۲ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۰۲ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۰۳ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۰۱ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۵۰ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۶۹۷ تومان اعلام کرده است.

صالح‌آبادی: معامله با روبل و ریال به حوزه‌های دیگر تبادلات روسیه و ایران گسترش پیدا می‌کند

رئیس بانک مرکزی با اشاره به آخرین روند معاملات و مبادلات مالی بین ایران و روسیه با استفاده از پول ملی این دو کشور گفت: معامله با روبل و ریال به حوزه‌های دیگر تبادلات تهران و مسکو گسترش پیدا خواهد کرد.

به نقل از دانشجو ، علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت روند انجام معاملات و مبادلات مالی بین ایران و روسیه با استفاده از پول ملی این دو کشور اظهار داشت: استفاده از پول‌های ملی دو کشور ایران و روسیه جزو اولویت‌های دولت سیزدهم بود که مقدمه آن را با روبل و ریال شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مبادلات با پول‌های ملی این دو کشور عملیاتی شده است، گفت: هم اکنون در بازار‌های توافقیِ بین این دو کشور، روبل و ریال معامله می‌شود، البته این موضوع به حوزه‌های دیگر هم گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، تهران و مسکو علیرغم تحریم‌های آمریکا مدت‌هاست در صدد ایجاد مکانیزمی جهت استفاده از پول‌های ملی دو کشور در راستای دلار زدایی هستند.

در همین زمینه مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ایران به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفته بود: دو کشور ایران و روسیه برای آن که مبادلاتشان را دلار زدایی کنند باید سیستمی مانند سوئیفت داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.