کد مطلب: ۷۳۲۸۰۸

قیمت دلار صرافی ملی ۱۲ آذر ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی 12 آذر 1401

قیمت دلار در صرافی ملی امروز شنبه 12 آذر ماه سال جاری 33 هزار و 567 تومان و قیمت یورور 35 و 312 تعیین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار بر مبنای صرافی ملی، امروز شنبه 12 آذر ماه سال جاری 33 هزار و 567 تعیین شده است. نرخ خرید این ارز نیز 33 هزار و 233 تومان است.
قیمت یورو نیز 35 و 312 تومان و نرخ خرید این ارز 34 هزار 961 تومان تعیین شده است.

قیمت دلار

در هفته‌ای که گذشت، از ۵ تا ۱۰ آذر ماه سال ۱۴۰۱ قیمت دلار با روندی با ثبات در کانال قیمتی ۳۵ و ۳۶ هزار تومان در نوسان بود.

قیمت دلار در اولین معاملات روز شنبه ۵ آذر با نرخ ۳۵ هزار و ۳۲۰ تومان آغاز به کار کرد و این روند با ۱۰۰۰ تومان افزایش و کاهش قیمت در سایر روزهای هفته و تا ساعات پایانی معاملات روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر ادامه داشت.

هر چند تحلیلگران بازارهای مالی این نوسان قیمت دلار را ناچیز می‌دانند و معتقدند این اسکناس آمریکایی با ارزش ذاتی خود و نرخ تورم در کشور فاصله دارد. اما معامله‌گران حوزه ارز نیز از حجم کاهشی معاملات در روز گذشته گفتند و روند قیمت دلار در هفته آینده را با توجه به آغاز ماه دسامبر افزایشی پیش‌بینی کردند.

نوسان هزار تومانی قیمت دلار

این هفته قیمت دلار با ارزپاشی و اقدامات بازارساز در روندی باثبات در جریان بود اما قیمت سکه و طلا گران شد و همچنین حباب سکه با افزایش قابل توجهی همراه بود.

برخی کارشناسان بازارهای مالی معتقدند این افزایش حباب سکه آلارم افزایش قیمت دلار در آینده را می‌دهد و به نظر می‌رسد این تحلیل با توجه به روند رو به افزایش قیمت دلار و ورود این اسکناس آمریکایی به کانال‌های بالاتر با وجود تلاش‌های بازارساز از اعتبار برخوردار است.

در حالی که تلا‌ش‌های نهاد پولی کشور برای اعتبار بخشیدن به ارزش پول داخلی و نیز ارائه بسته‌های متنوع حمایتی در هفته‌های گذشته چند برابر شده اما بانک مرکزی برای پایین کشیدن قیمت دلار خوش‌اقبال نبود و نرخ ارز مسیر خود را می‌رود و از فعلا سرکش است.

فعالان این حوزه معتقدند بازار ارز در حال کف‌سازی در کانال جدید است و اگر این سطح حمایتی کار کند، قیمت به تارگت‌های بعدی نیز خواهد رسید.

این در حالی است که کارشناسان بازارهای مالی دولت را در تنگنای ارزی می‌دانند و معتقدند نهاد پولی کشور مانند گذشته توانایی ارزپاشی برای کنترل قیمت دلار را ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.