کد مطلب: ۷۴۲۱۴۶

قیمت دلار امروز ۵ دی ۱۴۰۱ / هشدارهای مجلس دلار را متوقف می‌کند؟

قیمت دلار امروز 5 دی 1401 / هشدارهای مجلس دلار را متوقف می‌کند؟

قیمت دلار امروز هم روندی افزایشی دارد و حالا به پله هفتم کانال روزهای قبل رسیده است، این در حالی است که مجلس نیز نسبت به سیاست‌های ارزی شکست‌خورده گذشته هشدار داده است. اما آیا دلار تنها به این هشدارها بسنده می‌کند و از مسیر رشد منصرف می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در کانال روزهای گذشته در حال پیشروی است و حالا وارد پله هفتم آن شده است.

قیمت دلار توافقی 37 هزار 100 تومان ثبت شده که نسبت به روز گذشته افزایش را تجربه کرده است. دلار صرافی ملی نیز هم‌قیمت با این ارز است. دلار نیمایی اما به کانال 29 هزار تومانی رسیده است و به رغم آنکه رشد داشته، هنوز تا رسیدن به نرخ بازار آزاد فاصله زیادی دارد.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار هرات و سلیمانیه می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت دلار بازار آزاد داشته باشد، زیرا کمبود دلار در بازار آزاد ایران از این دو هاب تامین می‌شود. در لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار هرات 40 هزار و 350 تومان و قیمت دلار سلیمانیه نیز 41 هزار و 550 تومان ثبت شده است.

روزانه دلار

در ادامه روند صعودی قیمت دلار در دو هفته گذشته حالا قیمت این اسکناس آمریکایی به پله هفتم کانالی رسیده است که به تازگی فتح کرده بود.

روند صعودی دلار به‌ طور کلی از شهریورماه امسال آغاز شد و در آذرماه شدت گرفت. دولت تاکنون سعی داشته است با سیاست‌هایی نظیر ارزپاشی، قیمت دلار را کنترل کند اما این تلاش موفقیت‌آمیز نبوده است؛ تا اینکه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس هم در گزارشی نسبت به سیاست‌های ارزی شکست خورده گذشته هشدار داد و از سیاست‌های ارزی دولت انتقاد کرد.

از سمت دیگر بحث مالیات بر عایدی سرمایه نیز به تازگی مطرح شده و وزیر اقتصاد در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، خواستار سرعت‌بخشیدن به تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه شده است اما این دست از سیاست‌ها اثری بر بازار ارز خواهد داشت؟

طبق گزارش دنیای اقتصاد، هدف از اجرای این طرح کاهش انگیزه‌های سوداگری در بازارهای سرمایه است. از نگاه کارشناسان، بدون در نظر گرفتن اصلاحات اساسی و از بین‌بردن ریسک‌ها، اجرای چنین طرحی نمی‌تواند باعث ثبات بازارها شود.

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی قیمت دلار بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.