کد مطلب: ۷۴۲۷۱۰

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۷ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 7 دی 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز چهارشنبه 7 دی 1401، 37 هزار و 67 تومان و قیمت یورو 39 هزار و 64 تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار صرافی ملی امروز چهارشنبه 7 دی 1401، 37 هزار و 67 تومان است و قیمت خرید این ارز در این صرافی 36 هزار و 696 تومان ارزیابی شد.

همچنین قیمت یورو صرافی ملی 39 هزار و 64 تومان و قیمت خرید یورو 38 هزار و 674 تومان است.

قیمت دلار 7 دی 1401 صرافی ملی

قیمت دلار گریبان مردم را گرفته

اگر بخواهیم ساده و مختصر اشاره کنیم، قیمت دلار به چالشی برای مردم تبدیل شده است. هر چند به ظاهر این روند صعودی قیمت، گریبان نهاد پولی کشور را گرفته اما آنچه به وضوح مشخص است، دود این سو‌ء مدیریت‌ها به چشم مردم می‌رود.

این روزها، بازار خرید دلار داغ است. بخش‌های مختلف اقتصادی کشور از دولت گرفته تا مجلس درصدد چاره‌ای برای مهار افسار گسیختگی اسکناس آمریکایی هستند.

هر چند تجربه سال‌های گذشته نشان داده هر چه تلاش در بخش‌های مذکور بیشتر می‌شود، مردم نیز به همان نسبت ضرر بیشتری را متحمل می‌شوند.

در شرایطی که بازار ارز، انتظامی است و برخی معامله‌گران احتمال نوسان‌گیری بازارساز از موقعیت فعلی را می‌دهند، مجلس شرایط فعلی را بهترین فرصت برای مطرح کردن موضوع مالیات بر عایدی دانسته است!

مالیاتی که به مالیات ثروتمندان نیز معروف است، نوعی از مالیات محسوب می‌شود که بر سود ناشی از انتقال اموال غیر مولد اعمال می‌شود. در واقع در این مالیات، افراد از سود ناشی از فروش سرمایه و مایملک خود مالیات پرداخت می‌کنند.

برای توضیح دقیق‌تر آن می‌توان یک مثال زد؛ شما ملکی را با قیمت یک میلیارد تومان خریده‌اید‌. در هنگام فروش، این ملک را با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشید. شما ۵۰۰ میلیون تومان سود می‌کنید و باید درصدی از این سود را (توسط دولت تعیین می‌شود) در قالب مالیات بر عایدی پرداخت کنید.

مالیات دلالی در آشفتگی بازار ارز

این مالیات در واقع سود دولت محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای دنیا نیز سال‌هاست که مرسوم است.

اما مهمترین لازمه اجرای آن سیستم مالیاتی شفاف و به دور از فساد است. کمااینکه دولت وقت در سال ۱۳۶۰ درصدد اجرای آن بود و تا حدودی نیز به اجرا گذاشته شد، اما به دلیل خلأهای فراوان در اطلاعات اقتصادی مؤدیان و… در نهایت منجر به توقف آن و لغو کامل این قانون شد.

به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس در شرایطی که فشار اقتصادی زیادی بر مردم حاکم است با این دیدگاه اصرار به اجرای این نوع از مالیات دارند تا با سیاست اخذ مالیات، قیمت ارز در بازار معاملات را کنترل کنند.

کارشناسان معتقدند این سیاست چاره‌ای برای مدیریت قیمت ارز در کشور نیست و با این اقدام قیمت دلار پایین نمی‌آید.

فارغ از موضوع مالیات بر عایدی، تعیین و تکلیف نرخ دلار نیمایی در نظام اقتصادی موضوع دیگری بود که در جلسه‌ مجلس با نهاد پولی کشور در ابتدای هفته، بر آن تاکید شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.