کد مطلب: ۷۴۳۰۹۳

حذف دامنه نوسان از معاملات ارزی

حذف دامنه نوسان از معاملات ارزی

بر اساس اعلام بازار متشکل ارز ایران، کشف نرخ و انجام معاملات نقدی ارزی از امروزپنج شنبه هشتم دی 1401 بدون محدویت دامنه نوسان صورت خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام بازار متشکل ارز ایران، کشف نرخ و انجام معاملات نقدی ارزی از امروزپنج شنبه هشتم دی 1401 بدون محدویت دامنه نوسان صورت خواهد گرفت.

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، بر پایه اطلاعیه شرکت مدیریت بازار متشکل ارز ایران، تمامی صرافی های بانکی و صرافی های تضامنی، در روز پنج شنبه 8 دی ماه براساس «کشف نرخ ارز توافقی بدون دامنه نوسان»، معاملات خویش را کمافی سابق انجام می‌دهند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:« تمامی صرافی های عضو بازار متشکل ارز ایران، نرخ کشف شده روزانه در بازار متشکل ارز ایران را به عنوان نرخ مرجع معاملات نقدی ارز روی تابلوهای اعلام نرخ درج کرده و فعالان اقتصادی، به صورت لحظه ای شاهد نرخ رسمی ارزها در تابلو فروشندگان رسمی ارز خواهند بود.

قرار بود که با اینترنتی شدن نوبت دهی خرید دلار، مشکلات خریداران حل شود. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که اوضاع آنقدر که انتظار می‌رفت تغییر نکرده است.

جزئیات خرید دلار سهمیه‌ای

این روزها صحبت از قیمت دلار نقل محافل است. اکثر مردم به دنبال خرید دلار سهمیه‌ای و کسب سود از بازار آزاد هستند. در واقع اختلاف قیمت قابل توجه دلار سهمیه‌ای با دلار بازار آزاد مردم را ترغیب به خرید سهمیه خود کرده‌ است.

تا پیش از این که بانک مرکزی صرافی‌ها را مجبور به دادن نوبت اینترنتی کند، صف‌های طولانی جلوی صرافی‌ها تشکیل می‌شد. اما از روز 13 آبان ماه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی‌های عضو باز متشکل ارزی موظف به عرضه ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی شدند.

بانک مرکزی علت این اقدام خود را تسهیل فروش ارز به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان خرید ارز اعلام کرد. در واقع با تشکیل صف‌های طولانی جلوی صرافی‌ها، جو روانی موجود در بازار شدت می‌گرفت. این صف‌ها هیجان خرید ارز را بین مردم بیشتر می‌کرد.

در حال حاضر متقاضیان خرید ارز سهمیه‌ای برای گرفتن دلار، باید از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی به آدرس MY.ICE.IR اقدام کنند. ابتدا باید کد ملی و شماره تماس به نام متقاضی ارز وارد شود. پس از دریافت و وارد کردن کد ارسالی به تلفن متقاضی، باید اطلاعات شناسنامه‌ای ثبت شود.

پس از این مرحله نوبت به ثبت اطلاعات در خصوص نوع ارز و محل دریافت دلار می‌رسد. در این مرحله متقاضی باید استان، شهر، تاریخ و صرافی که قصد دارد از آن دلار بخرد را انتخاب کند.

بعد از این که درخواست ثبت شد، صرافی باید پیامکی را برای فرد مبنی بر تایید یا رد درخواست ارسال کند. در صورتی که پیامک حاوی تایید درخواست باشد، زمان دقیق و آدرس صرافی برای متقاضی ارسال می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.