کد مطلب: ۷۴۶۹۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت دلار امروز ۱۹ دی ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی خط حمایت را می‌شکند؟

قیمت دلار امروز 19 دی 1401 / اسکناس آمریکایی خط حمایت را می‌شکند؟

به نظر می‌رسد دلار امروز تغییر مسیر داده و قیمت آن با کاهشی اندک مواجه شده است. اما آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز در بازار تهران با کاهش مواجه شده است. تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار به کانال 40 هزار تومانی بازگشته و در همین سطح نوسان می‌کند.

این در حالی است که قیمت دلار از ابتدای هفته جاری به مسیر رشد خود بازگشته بود و حتی روز گذشته دلار فردایی بالای 41 هزار تومان قیمت می‌خورد. اما آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

دلار آزاد تا هفته نخست دی‌ماه خود را به مرز 44 هزار تومان هم رسانده بود. با این حال اما با تغییر رئیس کل بانک مرکزی و سرکوب جدی بازار ارز از طریق سیاست‌های انتظامی و ارزپاشی، قیمت دلار روندی کاهشی را در پیش گرفت و تا کانال 39 هزار تومانی عقب نشست. با این حال اما نه تنها بازارساز نتوانست قیمت دلار را بیش از این کاهش دهد بلکه اسکناس آمریکایی طی روزهای اخیر دوباره مسیر صعودی را در پیش گرفته بود.

امروز اما دلار آزاد مجددا کاهشی شده است. برخی این روند را به ارزپاشی بانک مرکزی و سیاست‌هایی که اخیرا وزیر اقتصاد درباره کنترل بازار ارز اعلام کرده است مرتبط می‌دانند. اما آیا این بار دلار سطح حمایت را خواهد شکست و از کانال 39 هزار تومانی پایین‌تر می‌رود؟

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که حتی در صورتی که بازارساز موفق شود این بار نیز قیمت دلار را کاهش دهد اما این سیاست برای بلندمدت موفق نخواهد بود چرا که بانک مرکزی با کمبود جدی منابع ارزی روبروست و سیاست ارزپاشی برای درازمدت ادامه نخواهد داشت.

قیمت دلار 19 دی 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف چقدر است؟

امروز دلار توافقی در بازار متشکل ارزی 39 هزار و 296 تومان قیمت خورده است. قیمت دلار صرافی ملی هم امروز در سمت فروش 39 هزار و 463 تومان و در سمت خرید 39 هزار و 48 تومان تعیین شده است.

وضعیت دلار در بازارهای همسایه

در بازارهای همسایه قیمت دلار با کاهش روبرو بوده است. با این حال اما اگرچه تا لحظه تنظیم این گزارش آخرین معامله نقدی دلار سلیمانیه 40 هزار و 820 تومان بوده اما دلار فردایی سلیمانیه بالای 41 هزار تومان قیمت خورده است.

دلار هرات اما در هر دو بخش نقدی و فردایی در کانال 40 هزار تومان نوسان می‌کند. با این حال دلار فردایی هرات نیز میل به صعود نشان می‌دهد. در لحظه تنظیم این گزارش دلار نقدی هرات به 40 هزار و 600 تومان رسیده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.