فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۵۸۹۴۵

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 19 بهمن 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 43 هزار و 452 تومان ( چهل و سه هزار و چهارصد و پنجاه و دو تومان) اعلام شد.
براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 43 هزار و 22 (چهل و سه هزار و بیست و دو تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 43 هزار و 452 تومان ( چهل و سه هزار و چهارصد و پنجاه و دو تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 46 هزار و 107 تومان ( چهل و شش هزارو صد و هفت تومان) و قیمت فروش یورو 46 هزار و 568 تومان (چهل و شش هزار و پانصد و شصت و هشت تومان) است.

موافقت مجلس با نرخ‌سازی ارز

صبح امروز مجلس نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات اعمال شده در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

از این پس بانک مرکزی اختیار دارد برای تحقق سیاست‌های ارزی خود، در بازار ارز مداخله و نسبت به خرید و فروش ارز یا اوراق ارزی اقدام کند.

پیش از این نیز فرزین رئیس کل جدید بانک مرکزی از مداخله ارزی و نرخ‌سازی در بازار ارز خبر داده بود. در همین راستا قرار بود یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه مرکز مبادله ارز و طلا نیز راه‌اندازی شود اما با گذشت سه روز هنوز خبری از سامانه مذکور نیست.

تحلیلگران بازار معتقدند تا پیش از این نیز بانک مرکزی در غالب بازارساز در بازار دخالت داشت؛ اما این نظارت و دخالت مستقیم و نرخ‌سازی در ارز، امکان هرگونه قدرت عملی را از بازار می‌گیرد و نهاد پولی کشور در بازار ارز یکه‌تاز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.