فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۰۸۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / بازارساز قیمت اسکناس آمریکایی را کنترل می‌کند؟

قیمت دلار امروز 25 بهمن 1401 / بازارساز قیمت اسکناس آمریکایی را کنترل می‌کند؟

قیمت دلار که دو روز گذشته تمایلاتی افزایشی داشت امروز نوساناتی کمی را تا این لحظه تجربه کرده است و به نظر می‌آید بازارساز مجددا سعی در کنترل این اسکناس آمریکایی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار بازار آزاد امروز در پله پنجم کانال 40 هزار تومانی افزایش قیمت کمی را تجربه کرد. بازارساز هفته گذشته را با کنترل قیمت دلار و ارزپاشی سعی کرد قیمت این اسکناس آمریکایی را در کانال قبلی نگه دارد، اما موفق نبود.

این در حالی است که چند روز گذشته نیز محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در برنامه‌ای تلویزیونی مجددا از کنترل قیمت دلار در بازار سخن گفت. حالا باید دولت در چند روز آینده دوباره موفق به کنترل قیمت دلار می‌شود یا خیر.

قیمت دلار امروز 25 بهمن 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز 43 هزار تومان بوده که فاصله زیادی تا دلار بازار آزاد دارد. در همین حال آخرین نرخ صرافی‌ها هم که با نظارت بانک مرکزی تعیین می‌شود رقم 43 هزار و 435 تومان را نشان می‌دهد که آن هم با قیمت بازار آزاد همچنان فاصله دارد.

دلار نیمایی هم بر اساس دستور جدید بانک مرکزی روی عدد 28 هزار و 500 تومان ثبات مانده است.

در همین حال باید اشاره داشت که قیمت یورو نیز بر اساس اعلام سامانه بازار متشکل ارزی اکنون 46 هزار و 164 تومان است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازار هرات روز یکشنبه روندی افزایشی را طی کرد و سقف تاریخی خود را شکست. این ارز امروز 45 هزار و 250 تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار در بازار سلیمانیه و در آخرین معامله نقدی ثبت شده نیز در این بازار روی رقم 45 هزار و 850 تومان بوده است. قیمت درهم نیز اکنون 12 هزار 750 تومان اعلام شده که متناسب با آن قیمت دلار درهم 46 هزار 792 تومان برآورد می‌شود.

با توجه به قیمت دلار درهم می‌توان گفت قیمت ذاتی دلار اکنون در کانال بالاتر از کانال فعلی قرار دارد.

کنترل قیمت دلار جواب می‌دهد؟

قیمت دلار که به نظر می‌آمد دو روز گذشته تمایل به نوساناتی افزایشی دارد امروز افزایش قیمت زیادی را تجربه نکرد. احتمال دارد بازارساز دوباره به بازار ورود کرده و در حال تلاش برای کنترل قیمت ارز است.
اما به طور کلی کارشناسان معتقدند با وجود تورم حدود 50 درصدی و انتظارات ناشی از آن کنترل قیمت دلار در نهایت آثاری منفی برای بازار این اسکناس آمریکایی در پی دارد.
کارشناسان می‌گویند امکان دارد عاقبت فنر دلار بازار شود و باعث جهش قیمت تا چند کانال بالاتر شود. برای کنترل این بخش اقتصاد ابتدا باید تورم و عوامل دیگر مانند کسری بودجه در حالت بهتری قرار بگیرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.