کد مطلب: ۷۶۴۹۴۹

چگونه دلار دولتی بگیریم؟

چگونه دلار دولتی بگیریم؟

بانک مرکزی از روز شنبه ششم اسفندماه 1401، دور تازه‌ای از عرضه دلار دولتی از طریق صرافی‌ها را آغاز کرده است. به این ترتیب افراد می‌توانند مانند رویه گذشته با در دست داشتم کارت ملی برای دریافت سهمیه سالانه دلار خود به صرافی‌ها مراجعه کنند. این سیاست دوباره صف‌هایی طولانی در برابر صرافی‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار دولتی ارزی است که با قیمت رسمی در مرکز مبادلات ارزی با قیمتی پایین‌تر از دیگر ارزهای آزاد موجود در بازار، از طریق صرافی‌ها قابل خریداری است.

ثبت شماره ملی افرادی که می ‌خواهند دلار دولتی بخرند، از ملزومات دستور کار صرافی‌هاست. در واقع صرافی‌‌ها با شناسنامه و هیچ کارت شناسایی دیگری به جز کارت ملی، هیچ گونه ارز از دلار گرفته تا یورو و حتی لیر کشور ترکیه را نمی‌‌فروشند.

برای خرید دلار دولتی باید با کارت ملی به صرافی‌ مراجعه کنید؛ چرا که طبق دستور بانک مرکزی، ثبت شماره ملی افرادی که می‌خواهند دلار دولتی بخرند از ملزومات دستور کار صرافی‌هاست. این سهمیه تنها یک بار در سال به متقاضیان پرداخت می‌شود و از همین رو ثبت شماره ملی فرد توسط صرافی‌ها الزامی و حتمی است.

الزامات دریافت دلار دولتی

برای دریافت دلار دولتی الزاماتی وجود دارد که متقاضی باید آن را رعایت کند؛ از جمله اینکه حضور شخص خریدار ارز دولتی در صرافی الزامی است.

به همراه داشتن کارت ملی هوشمند شخص خریدار ارز الزامی است و اگر کارت ملی هوشمند فرد هنوز صادر نشده باشد، شناسنامه و برگه تعویض کارت ملی می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد.

به همراه داشتن دو عدد کارت بانکی به نام شخص خریدار ارز برای پرداخت وجه الزامی است؛ از آنجا که سقف تراکنش روزانه با هر کارت بانکی ۵۰ میلیون تومان است، افراد برای پرداخت مبالغ بیشتر باید دو کارت بانکی به همراه داشته باشند.

همچنین در فرآیند دریافت دلار دولتی از سیم کارت تلفن همراه ثبت شده به نام شخص خریدار استفاده خواهد شد.

برای دریافت سایر ارز های دولتی کشورهای دیگر مانند یورو اروپا و لیر ترکیه با ارائه کارت ملی نیز رعایت این شرایط و قوانین برای خریداران الزامی است. به گزارش دینا تنها تفاوت میان دریافت ارزهای دولتی در تعداد سهمیه ارز دولتی تعلق گرفته شده میان خریداران طبق گروه‌های اسمی تعیین شده توسط بانک ملی مانند ارز مسافرتی یا دانشجویی است.

سهمیه خرید دلار دولتی با کارت ملی برای هر فرد

سهمیه خرید ارز دولتی برای هر فرد در طول یک سال، تا سقف 5000 یورو یا معادل آن به ارزی دیگر است؛ یعنی هر فرد در طول سال تنها یک بار می تواند تا سقف وجه تعیین شده توسط بانک مرکزی، ارز به قیمت دولتی خریداری کند. سقف دریافت دلار هم دو هزار دلار تعیین شده است.

گفتنی است امروز هفتم اسفندماه 1401، صرافی ها دلار با کارت ملی را در کانال 52 هزار تومان با متقاضیان می‌فروشند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    معلوم نیست چی میخواد بشه اگه میخواهید قیمت دلار رو ببرید بالا این کارها دیگه چیه بزارید مردم زندگیشان رو کنن اینقدر مردم رو سرگرم خرید و فروش دلار و سکه کردید میشه قمار جمع کنید این چیزها رو ازبین مردم دلار فقط باید برای کالاهای ضروری واردی باشه نه وسیله قمار الان ما که پولمون تو بانکه اصلا از ارزش افتاده به خاطر دلسوزی کردن برای قشر ضعیف جامعه سرمایمون از دستم رفت جمع کنید این اوضاع درهم رو

  • Saeed

    فقط دروغ تحویل مردم بدین دلار دولتی کجاست دلار تو کانال ۶۰ هزار تومان

    • ناشناس

      سلام بر دلار 7 تومنی

    • ناشناس

      بیا من دوهزار تادارم بیا میدان فردوسی

  • ناشناس

    اگر به دلیل سقف ۵۰ میلیون تراکنش نیاز به بیش از یک کارت بانکی هست، پس ۲ تا کارت بانکی هم کافی نیست. باید ۵-۶ تا کارت بانکی همراه داشته باشیم.

  • علی

    دولت عامل اصلی همه گرانی هاست و نرخ ساز بازار خودش است چرا هر دلار را ۲۰ هزارتومن نمیفروشد ? و نرخ سازی نمیکند اگر دلار هست
    یه وقت میبینید دلار نیست و ندارد اما وقتی دارد چرا با نرخ بالا می فروشد ? دیگه گندش درآمده

  • ماریا

    شهر ما صرافی میخرن سر کوچه میفروشن دلار ده ملیون یورو بیست ملیون کاسبن

  • ناشناس

    دیدید گفتم اگه دلار یا ماشین رونخرید قیمتش میادپایین؟